Boett - täcken

L

Lea

Haha, jag är inte så van vid islandshästar och igår skulle jag och min kompis ta av och ta på isisen ett. Herregud att ni står ut. Hela täcket är ju en hel vetenskap. Tog tio minuter för oss att ta på det. Vi råkade sätta på det utochin först :bump: Jaja, hursom helst beundrar jag ert tålamod. Jag får nog träna lite så går det väl smidigare till slut för mig med :p Han mår ju jättebra av det.

Fråga dock. Vad betalar man för ett boett-täcke? Nytt alltså. Jag vill gärna veta både de billigaste och dyraste. Om ni har tid att hjälpa mig :bump:

Sv: Boett - täcken

Nytt går väl på 2000? Plus huva. Kolla på www.boett.com Inte köpt på 1 1/2 år, de gamla hänger med än om lappade o lagade.

Här går täcket på maximalt 2 minuter. Vanan kommer :smirk:

min häst var på akupunktur för många år sen.
hästen skulle stå kvar till nästa dag.
på kvällen skulle dom ta av boettäcket.
jag blev verkligen imponerad på morgonen därpå.
tänk att få av ett boettäcke utan att knäppa upp det,
dom sa att det hade varit ett meck.:D
tur att man har en snäll häst

Haha, jo det var tur. Först fattade jag inte hur det hängde ihop alls. Det kändes ungefär som när någon slänger ett träns till någon som aldrig ens har rört vid ett - en massa läderremmar liksom :p fast med tyg. Sen gick det bättre. Det var svårare att ta av för det poppade upp fler och för spännen hela tiden ;) . När vi satte på visste vi iallafall hur det hängde ihop. Skulle jag göra samma sak idag skulle det nog bara ta en...halvtimme :p ne jag skoja :bump:

Man blir jäkligt flink med åren! Ska ta tid nästa gång, tippar på mindre än 1 min :)

Ha ha, det där var roligt :D Skickade du inte med nån handbok?

Man blir jäkligt flink med åren! Ska ta tid nästa gång, tippar på mindre än 1 min :)

En minut? Jag tycker 2 är mer rimligt, skaka, först huvan, sedan täcket, spänna, så sist maglappen, spänna, kolla allt sitter rätt = 2 minuter :angel: !

Men visst kan jag ta tid.

En minut? Jag tycker 2 är mer rimligt, skaka, först huvan, sedan täcket, spänna, så sist maglappen, spänna, kolla allt sitter rätt = 2 minuter :angel: !

Men visst kan jag ta tid.

Vi kanske ska anordna Eksemtäckespåtagningsmästerskapen? :D

Och även se till, att denna rebus ingår i hästskötarutbildningarna.

Hrm. Min hjälper till genom att köra in huvudet själv. Många års vana hos hästen- det lär bli en massa diskussioner om regler :angel:

Hur ställer sig domarpanelen till tex en eksemhäst med 15 års täckesvana, som med sitt kroppsspråk hjälper hästskötaren till slutpoäng genom att föreställa levande frågetecken om man glömt knäppa på maglappen? :)
Eller stampar med bakbenet om lårresåren är oknäppt och hänger o dinglar?
Den här tävlingen blir svårbedömd, det hör jag det, håhåå jajaaa. :angel:

det är bra att dom verkligen älskar sina eksemtäcken.
min stoppade ochså in huvudet själv när han gick med boett täcke.
man kunde fumla hur mycket som helst när hästkraken stod med hela huvudet nånstans där inne i täcket.

Haha, jo dom lär sig ju. Och mår bra av det (:
Min valack har lärt sig att dra ner huvudet när man ska trä det över huvudet, så är det bara att dra upp det för den som klär på. :D
smart häst:)

Liknande trådar

Utrustning Jag tycker att det är svårt att hitta täcken som passar och sitter bra på just islandshästar. Ofta är täckena anpassade efter taniga...
Svar
0
· Visningar
1 096
Senast: Gullan86
·
Hästmänniskan Hur gör man? Varning för långt inlägg. Situationen ser ut såhär: I september-januari 2010/2011 stod min häst i ett ganska stort stall...
Svar
11
· Visningar
2 969
Senast: Lavinia
·
X
Hästmänniskan Jag är en 23-årig tjej som blev hästfrälst vid tre års ålder när jag blev omkringledd på en alldeles för stor fjording :) När jag var...
Svar
11
· Visningar
2 128
Senast: cirkus
·
S
Anläggning Till hösten måste jag flytta min häst, jag jobbar just nu som hästskötare och just nu är hon med där jag jobbar men pga att jag tänkt...
Svar
3
· Visningar
2 546
Senast: moonstruck
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka