Börja stalla in

G

GoddessOfLove

Hästen i fråga har gått på bete i sommar men inte tappat så mycket alls utom kommer troligen att vara i bra kondis om 1-1,5 månad igen.
frågan är vad man ska börja o ge för hö o kraftgiva när man stället henne i lerhage o stallar upp henne om nätterna. i lerhagen finns dock en massa grönt, dock inget näringsrikt.
nej inga värden på höet, då nytt hö kommer senare
 
öka gradvis så hon står på den menade givan efter ca en dryg månad? är det lagom tid?
 
Jag har blivit rekommenderad ett halvt kg per vecka.

Men du ger väl typ 18 kg? (eller nästan)
Kör ett kg i veckan då..
 
18 kg? :D
nee, däremot har grisan gått på 18 LITER kraft (bla fibergi, kli o lucernhack), men absolut inte 18 kg

4 kg kraft kommer denna häst gå på så småningom :)
 

Liknande trådar

Hästvård Vill börja med att jag ska ringa veterinär idag. I våras hade min häst en tydlig beteendeförändring. Hon mådde dåligt och hon visade...
2
Svar
27
· Visningar
3 806
Senast: Twihard
·
  • Artikel
Dagbok Jag har funderat en hel del kring hur livet förändras, i bland relativt förutsägbart, och i bland åt helt oväntade håll. Jag förstår att...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
18 910
Senast: MML
·
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
3 588
Senast: Lhas
·
Hästmänniskan Jag hoppas kunna bolla lite tankar med andra hästkunniga här. Jag, min man, och vår 17-åriga dotter kommer inom kort att flytta till en...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
6 142
Senast: mamman
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Ramla av varje uteritt?!
  • Bildtråden
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

Tillbaka
Upp