H

hotrodder

Kan man göra upp om bodelning " i godo" eller måste man ta hjälp av en bodelningsförrättare?

Gäller samma för sambor som gifta att man måste anmäla bodelning till tingsrätten?

Malin

Man kan göra bodelning själv. Det gjorde vi och vi var gifta. Det gäller bara att två personer ska bevittna med sina namnteckningar. Hör med en advokat, det kan man ta per tel, om riktlinjer för hur det ska skrivas. Lycka till och hoppas att ni kan komma överens :banana: :banana:

Liknande trådar

Hästmänniskan Har börjat ridskola för nybörjare (ingen erfarenhet) och gått 3 tillfällen, överväger att sluta då jag inte känner mig välkommen. Första... 2
Svar
20
· Visningar
2 664
Senast: Brynja
·
Hästmänniskan hejhej, ursäkta för mycket text 🥲Jag har precis tagit studenten och ska flytta ganska långt bort i början på nästa år. Ponnyn som jag...
Svar
8
· Visningar
935
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 243
Senast: Edla
·
Gravid - 1år Ok, jag har läst och läst och undrar om jag är dum i huvudet. För att jag ska kunna få ut föräldrarpenning måste jag anmäla...
Svar
7
· Visningar
737
Senast: Manji
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka