E

esme

Har du erfarenhet av bockhov? skulle vara intressant att få höra om det finns tävlingshästar med bockhov och hur högt i klasserna. Hållbarheten. Jag har själv en häst med bockhov och jag hoppas att hon ska komma upp lite i klasserna hon är 6 år och går idag lätta klasser i dressyr. Hon har så vitt jag kan se inga problem av hoven i dagsläget. Är det optemistiskt av mig att tro hon kommer kunna gå minst msv, borde jag sänka kravet för hennes skull? Vill ha en hållbar häst för tävling och träning. :love:

Sv: Bockhov

vad tyst det var här.. ingen som har några erfarenheter om bockhov?

Sv: Bockhov

Har ett 11 årigt sto. Min häst har bara en tendens till bockhov. Hon har led och knäledsinflammation i det benet.

Jag kommer iaf aldrig mer köpa en häst med bockhov.

Liknande trådar

Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
19
· Visningar
2 516
Senast: Mia_R
·
Hästhantering Jag rider på en ridskola där om man är stallvärd får åka och tävla med ridskolehäst samt tävla på lokala tävlingar som klubben anordnar...
Svar
18
· Visningar
3 644
Senast: Cambrie
·
Ridning Jag är rädd varje gång jag rider min häst. Sitter hela tiden med en känsla av att han kommer att bocka och sticka iväg. Ska dra...
Svar
8
· Visningar
3 769
Senast: AbCdE
·
Hästvård Börjar med att skriva att jag undanber påhopp, samt råd att åka till veterinär, för det kommer jag givetvis att göra. Detta är endast en...
Svar
12
· Visningar
1 922
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka