Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag har läst "Rida Islandshäst" och tyckte att den var riktigt bra.Tibra skrev:Vad tycker ni om böckerna Rida Islandshäst "med Reynir" och den "rätt nya" boken Islandshästar av Åse Ericson, Rebecka Frey och Lena Lennartsson..
är det några man ska lyssna och ta goda råd efter..
vill gärna höra era åsikter och vilka böcker ni rekommenderar !
Tibra skrev:Jag har även hört att det ska finnas en bok "förstå din islandshäst" med vad menar dom med det? den har väl inte direkt ett annat språk än vad andra hästar har eller menar de självaste problem i ridning?
keilir skrev:Jag har läst alla de här böckerna som Stina Helmersson? har skrivit.. Tror det är tre stycken varav de behandlar olika ämnen i varje bok. Sista boken tror jag det är handlar mer om träning och tävling, tror Einar Öder var med och skrev den??
Var länge sedan jag läste dem så jag kommer inte riktigt ihåg vad som stod i alla böcker eller vad allt handlade om men jag tyckte dom var bra och kan rekommendera dessa böcker. Men det är ju som andra säger som skrivit här, man får sålla lite och ta ut det man själv tycker är bra och som man kan ha nytta av..
_moa_ skrev:Den boken har jag. Det står väl lite allmänt om islandshästen i den. Tycker att den är ganska bra, men man får ta den med en nypa salt för min häst är ju visst dödssjuk när jag läser i den Men det finns mycket bra att hämta i den också!
det finns en film som heter unghästträning som har gott rykte. Har den hemma men lovat att se den tillsammans med en kompis så jag har faktiskt inte sett den än... :smirk:camillak skrev:Som nytt fan av islandshästar, nyss köpt mitt föl så tycker jag "islandshästar"- boken var toppen. En jättebra intrduktion, men sen är det inte så mkt mer. Nu söker jag efter en bok om träning av unghästar- nån som har nåt bra tips??
Tack, benni lindahl heter han ju.ang skrev:marijaa, filmen du nämner är väl Benni Lindahls första om just "inridning". Det kom en andra film för ungefär ett år sedan som handlar om träning; igångsättning i början av året och sedan 6-8 månader framåt. Dessutom kom ju Eyolfurs film i höstas - även den grymt sevärt och tydligen del 1 i en serie.