Böcker om hovvård och skoning

Y

Yoshi

Hej

Jag skulle vilja läsa lite om verkning, hovar samt skoning är det någon som har tips på några bra böcker?

Sv: Böcker om hovvård och skoning

Tack, någon mer som har något förslag?

Anders Eriksson säljer en DVD om hovvård. Jag har inte sett den själv men vet att Anders har ganska sunda idéer.
Martha Olivo säljer oxå en DVD där du får se dissekering, anatomi, hovtrimning. Den är skitbra!
Det finns faktiskt ganska lite litteratur om hovar men du kan oxå kontakta Mikael berg på hovslagareföreningen, han kan säkert hjälpa dig.
Sen har du ju Strassers bibel, säga vad man vill om barfota och strasser vilket jag inte är någon fan av men hennes "bibel" är oerhört omfattande.
Det beror ju på vad du letar efter och varför.
M

hej

Jag letar efter böcker där jag kan lära mig mer om hovar hur de är uppbyggda mm samt olika teorier om skoning. Varför jo för att jag känner mig helt utlämnad i hovslagarens händer och om man inte kan någon ting och bara "köper" argument så känns det inte bra.
Har haft en kanonbra hovslagare men det går inte att kommunicera så jag har nu bytt. Den nya kan jag prata med och argumentera med på ett annat sätt.
Eftersom jag upplever att min häst har varit skodd på ett sätt som jag inte tror på så vill jag pröva lite andra alternativ.
Vill inte ha en barfotahäst då jag inte tror på det på min häst och inte i det syftet han används för.

Därför vill jag ha lite tips om var jag kan inhämta information eller rättare sagt fakta.

Man tackar ska genast koll upp denna :)

F

Shoeing: a necessary evil? är en bra bok med fakta om hovens uppbyggnad samt olika teorier om skoning.

Vi ses i april. :)

Liknande trådar

Hästvård Jag skulle vilje gå en kurs om hovvård. Inte för att jag vill ersätta min hovslagare eller för att jag vill bli hovslagare själv, utan...
Svar
6
· Visningar
618
Senast: BoYo
·
Hästvård Hovslagaren var här igår. Han hade sin praktikant med som varit med ett par gånger förr. Hen går sista terminen på...
Svar
19
· Visningar
1 129
Senast: TinyWiny
·
Hästvård Hej! Min häst skulle skos nästa vecka men tyvärr så har hovslagaren fått förhinder. Därför kommer han skos en vecka senare som blir 9 v...
Svar
7
· Visningar
733
Senast: Fibusen
·
Småbarn För mindre barn som ska lära sig läsa. Har ni några tips på några som är bra? Har sett att det finns något som kallas läståget 1 2 och...
Svar
19
· Visningar
637

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Skottlossning på skola
  • Mens
  • Vad gör vi? Del CCIX

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Akvarietråden V