Bock med ballongmage!!

8

89madde89

Jag har en bock med lite problem, tror jag..
I början av sommaren så var han väldigt svullen i magen och den var väldigt spänd och han vela inte resa sig (vilket säkert berodde på för mycket värme då han mådde mycket bättre när vi hade haft in han i en kall byggnad en hel dag. Men nu är det såhär att hans mage har blåst upp igen och den är väldigt spänd och påminner om en ballong.. Han har vart så i 2 dagar nu, och jag undrar om det kan vara något farligt?
I vanliga fall brukar hans mage vara mycket tunnare och inte alls lika spänd. Och han verkar inte vara bekymmrad över magen nu som förra gången.. Så finns det någon som vet vad det kan bero på?

Sv: Bock med ballongmage!!

Ring omedelbart till vet. det är troligtvis gasbildning och det kan vara livshotande.

Liknande trådar

Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 457
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok I april ställde jag ut en regnmätare i min trädgård. Fram till och med Valborgsmässoafton regnade det en del, men från första maj blev...
Svar
4
· Visningar
1 644
Senast: MJLee
·
Hästmänniskan Vet inte riktigt vilket prefix som passar, så det får bli övrigt. Lång historia kort: Många händelser de senaste åren har krossat mitt...
2 3
Svar
49
· Visningar
12 419
Senast: Karminnie
·
Hästvård Behöver lite akut hjälp med råd... Köpte en 6-åring för ca 4-5 månader sedan, hopphäst importerad från Polen i årsskiftet till ett...
2
Svar
28
· Visningar
5 991
Senast: Luff
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Evolve