Boa/Easy -boots glidförmåga?

C

Cecely

Hur är det med bootsen, glider de likadant som hjärnskor vid nedsättning?

Sv: Boa/Easy -boots glidförmåga?

Nej
och det skall vi vara glada för. Järnskor har egentligen för mycket glid om man jämför med barfota, vilket ju är det naturliga för hästen och därmed borde vara närmast idealet.
De skall, enligt tillverkaren, ha ett fäste som påminner om barfota.
Alltså inte så tvärt som exempelvis PG-beslagen och inte så glatt som vanliga järnskor.

Sv: Boa/Easy -boots glidförmåga?

Denna tråd hör väl hemma på utrustning :smirk: men jag passar på att fråga hur stor viktskillnad det är mellan easyboot och boaboot.

Min häst får taktstörning av att bara ha boaboots på frambenen...... Är det bättre med easyboot då som är lättare.

Känns onödigt att sätta på alla benen när det inte behövs. Han behöver inte ofta på fram heller men det vore bra att veta ;)

Liknande trådar

Utrustning Jag undrar om någon här kan förslå ett par barfota boots till min nya häst som normalt går barfota utan problem. Men på vissa...
Svar
4
· Visningar
567
Senast: skiesabove
·
Utrustning Jag håller på att få ordning på hovarna på mitt sto och hon går nu barfota. Problemet är att hon blir öm i sulorna då det är hårt i...
Svar
11
· Visningar
1 562
Senast: Honey07
·
Utrustning Nu vill jag ha era råd. Ni som har använt boots på era hästar en längre tid. Jag funderar på att sluta sko mina stora hästar och...
2
Svar
37
· Visningar
4 590
Utrustning Jag ska köpa ett par barfotaboots av märket Equine Fusion active till min ponny. Jag kollade på deras storleksguide och hur man mäter...
Svar
2
· Visningar
823
Senast: Twihard
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama