Blytung baklucka!

A

anna210

Har bytt till gummitmatta på bakluckan och nu är luckan mkt tyngre än innan :smirk:
Antar att man kan byta fjädern ? :)
Någon som har bytt fjäder på sin transport och vad kostade det?
Är trött på att knäcka sönder ryggen jämt och ständigt... :p

JAG gjorde det inte, min dåvarande sambo fixade fram en ny gasfjäder (beställde från återförsäljaren) och satte på den. Tog väl en halvtimme ungefär, kostade 500-600 kr (tror jag). Nu kan jag lyfta luckan med foten, och kan släppa den rakt ner när jag lossat den. Den stannar c a 10 cm över marken, trampar jag på den lägger den sig snyggt tillrätta för hästen att kliva ner. Helt klart god investering för att rädda ryggen.

Din fjäder är inte anpassad för gummimattan.
Jag har en ramp med "heltäckningsmatta" och tyckte den var för tung. Vi fick då tipset att byta ut fjädern till en som är anpassad för ramp med gummi på. Tror våran fjäder gick på 800 kr. då bytte vi själva!

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag ramlade ner i en liten mental grop i helgen. Jag blev bara så förbannat trött på och uppgiven över min hälsa. Jag försöker annars...
Svar
0
· Visningar
1 377
Senast: cassiopeja
·
Hästvård Jag har bokat tid hos veterinär självklart, skulle dock gärna få hjälp att spåna lite kring detta innan besöket. Bakgrund: Två...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
11 881
Senast: skuggi
·
S
Anläggning Till hösten måste jag flytta min häst, jag jobbar just nu som hästskötare och just nu är hon med där jag jobbar men pga att jag tänkt...
Svar
3
· Visningar
2 546
Senast: moonstruck
·
Utrustning Okej jag har bytt golv på min transport och nästa projekt blir bakluckan... Men hur gör man för att byta fjädringen till luckan. Har en...
Svar
6
· Visningar
990

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka