Mirre
Trådstartare
Min son är väldigt blyg och tycker det är jobbigt när det blir mycket folk. Oftast räcker det med att han får vara i knäet eller i famnen en stund, men ibland funkar ju inte det riktigt. Ska vi äta hos någon och det är mycket folk vill/kan han inte äta utan vill bara sitta i knäet eller blir ledsen och går därifrån. Problemet då blir ju att han antingen går iväg och fortfarande är hungrig, eller att han bara vill sitta i knäet och jag helst vill sitta själv när jag äter.
Igår hade vi kalas för honom och var totalt 13 personer, även fast det bara var familj och vänner tyckte han ändå att det var jobbigt och ville först inte sitta med vid bordet, samtidigt som han såklart ville fika. När han satt i knäet gick det bra, men blev ju lite rörigt när jag skulle hämta mer kaffe osv (tur man har en snäll bror som fixar det istället då )
Men hur kan man hjälpa honom att känna sig mer avslappnad i stora sällskap? Att våga sitta på egen stol och äta/fika även fast det är mycket folk? Storebror har aldrig varit blyg, han pratar glatt med vem som helst om vad som helst
Så man har ju ingen erfarenhet av hur man bäst hanterar det sas. Tips?
Igår hade vi kalas för honom och var totalt 13 personer, även fast det bara var familj och vänner tyckte han ändå att det var jobbigt och ville först inte sitta med vid bordet, samtidigt som han såklart ville fika. När han satt i knäet gick det bra, men blev ju lite rörigt när jag skulle hämta mer kaffe osv (tur man har en snäll bror som fixar det istället då )
Men hur kan man hjälpa honom att känna sig mer avslappnad i stora sällskap? Att våga sitta på egen stol och äta/fika även fast det är mycket folk? Storebror har aldrig varit blyg, han pratar glatt med vem som helst om vad som helst
Så man har ju ingen erfarenhet av hur man bäst hanterar det sas. Tips?