Blyboots+grus och snö

Fengur

Trådstartare
Hej!
Hur mycket har era boots ökat med som mest när ni ridit i grus/på ovalbana? Jag har ett par blyboots som jag provred med igår då jag har tänkt ha dem på en tävling på fredag och efter en ridtur i slask och snö vägde de 275 gram. Jag kommer tyvärr inte ihåg vad de väger torra.
Vågar jag ha dom på tävlingen ändå? Det är ju 25 gram kvar till maxvikten och nu var de ju rejält blöta, tror ni dom kan öka till 300 av sanden som fastnar?

MVH Sanna

Sv: Blyboots+grus och snö

Min tränare blev diskad för ett par år sen när hon tävlade, det regnade iof rejält, men har för mig bootsen kom upp en bra bit över 300 g...så välj gummiboots!
Blasksnö, blött grus är säkert nästan lika illa som regnblött grus!
Ser att du bor i Rättvik, ska du tävla upp i Orsa?
Som det ser ut nu så blir det säkert blask även där!

Tack för ditt svar. Ja, jag ska tävla i Orsa. Det är nog säkrast att jag tar med gummibootsen istället.

MVH Sanna

Annars så kan du ju värma upp med gummibootsen och om du jättegärna vill ha blybootsen när du är inne på banan så kan du ju sätta på dom precis innan!

Mina boots väger 240g och när jag hade haft dem på en lektion på de jätteslaskiga ridbanan vägde de 310 gram, jag skulle altså ha blivit diskad på en tävling...

Bra idé Jossa, jag tar nog med båda två och så får jag se hur jag gör på tävlingen.

MVH Sanna

Tips: Man får ALDRIG byta något i utrustningen mellan uppvärmning och tävling. Då blir man diskad...Däremot finns jättebra blyboots av gummi som inte tar upp väta och som sitter perfekt, tom utan dubbelhäftande tejp. Får man skriva att Top Reiter är märket? Finns i olika vikter. Ride on!

Bloma skrev:
Tips: Man får ALDRIG byta något i utrustningen mellan uppvärmning och tävling. Då blir man diskad...Däremot finns jättebra blyboots av gummi som inte tar upp väta och som sitter perfekt, tom utan dubbelhäftande tejp. Får man skriva att Top Reiter är märket? Finns i olika vikter. Ride on!

Får man inte?
Varför inte det?

Bloma skrev:

Nämen va sjutton! Alla verkar få dom bootsen att sitta utom jag! Mina sitter inte kvar alls!!
:mad:

Varför får man inte byta?

Varför skulle man inte få det?

Bara man inte gör det i collecting ring och att någon annan hjälper en, för när man är i collecting ring så får man inte ta emot någon hjälp utifrån då är man diskad!

Men att man inte skulle få byta boots innan man går in där har då jag aldrig hört?

Joo, jag har också hört det... men alla gör det ju ändå...

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka