BLUP på era ston

Sv: BLUP på era ston

Olika.

den yngsta 110

mellersta 101

äldsta 84 tror jag :o

Hittills bara gammeldamen som är bedömd, men när jag kommer tillbaka till Sverige så står en bedömning på listan i alla fall för yngsta.

Mina ston ligger nog mellan 116 och 96-98 tror jag...

Vilken blup är det beräknat på Svalas nästa föl?

Hur tar jag red på Bluppen? Jag antar att mina ston har rätt hög blupp. De heter Hetja fra Veddum och aastael fra aconcagua (osäker på stavningen)

Du kan tex se det på world fengur.

Hetja frá Veddum har 102
Ástsæl frá Aconcagua har 111

Hahaha! Nu blir det svårt om man ska välja ut vilka ston man ska skriva in så jag tar alla, inkl. ungstona ;)

Saga: 96
Dimma: 90
Manádis: -
Dis: 105
Saga (ung): 104
Litla: 108
Vænga: 87
Vilja: 108

/Jenny

113

(Svala är dräktig med Jór frá Kjartansstödum om det är någon som undrar)

107 eller 108, minns inte riktigt nu. Fölet hon får nu, kommer att få en Blup på 116 eller 117.

Mitt eget sto som jag tänkt ta föl på senare har 108 (Teista frá Bakkakoti) Hon är e: Óður fra Brún
Men det är ju obedömt så det kan ju ändras både uppåt och nedåt :smirk: Hon är bara tre år, så jag har tid på mig ;)

O´lina är dräktig med Gri´mur fra Gerdi.....

Ja! Helsyskon med Njall från Fors. Vem är din häst? Föräldrar?

Tack!!!!!!!
min gamla prenumeration från Island hade gått ut och jag visst att man hade rätt till gratis genom SIF men inte hur! Nu har jag fixat det!

Ang O´lina. Jag har haft henne sedan hon vandes av. Hon har inte eksem och går ute dygnet om när det är betestid utan täcke el annat skydd.

Freyr: Jag brukar se Njola ibland när jag kör förbi hennes hage. Hon har inte blivit dräktig de senaste åren men fungerat väl som ridhäst i stället.

Liknande trådar

Islandshäst Får hem ett par nya hästar inom kort och tittar just efter varsitt utegångstäcke för dem. Skulle gärna vilja ha ett som är anpassat för...
Svar
8
· Visningar
768
Senast: Ajda
·
Utrustning Jag undrar vilken storlek på träns islandshästar brukar ha. Jag har ett träns i storlek cob som min fjordhäst växte ur. Har full på...
Svar
5
· Visningar
284
Träning Hej! Har en fundering på den svenska islandshäst landslaget. Hur tar folk sig dit? Har en kusin vars dotter verkligen vill tävla...
Svar
1
· Visningar
267
Senast: Roheryn
·
Islandshäst Jag funderar på att ev börja testa på islandshäst-ridning. Har mest ridit d-ponny på senare år. Har en hel hög blandade frågor.🙂Vad är...
Svar
16
· Visningar
1 714

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka