Blue Hors Lodestar

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare ishbel
  • Startdatum Startdatum
I

ishbel

Jag har fått upp ögonen för Blue Hors Lodestar som finns på Gränsbo Stuteri. Jag har länge sökt efter en snygg dressyrhingst med mycket fullblod i sig och så helt plötsligt dyker han upp på dataskärmen. Dessvärre vet jag inte så mycket mer om honom än vad som står på Gränsbo Stuteris hemsida.

Vad vet ni om honom? Hur är hans temperament? Avkommor? Hur är han under hoppning? Vill gärna ha en allroundhingst till mitt sto, mot dressyr.

Tacksam för all info jag kan få om denna puddingen! :love:

Sv: Blue Hors Lodestar

Herregud, vet ingen här inne någonting om denna hingsten? Jag blir nästan rädd! Ni brukar ju ha koll på läget? ;)

Mitt första intryck av honom i våras var tråkig fux, lite köttbulleaktig.
Men han har slimmat till sig, är riden mer och är nu RIKTIGT flott! Jag kände inte igen honom faktiskt när jag såg honom för ett par veckor sedan (till ryttarens förtjusning). Jag frågade vad det var för snygg häst han red! :o
Det jag sett av honom inne i stallet är positivt, lugn och trevlig.
Han är ju bara 4 år så avkommorna är ju bara föl än.

Jag tycker verkligen inte han ser ut som en köttbulle om man tittar på bilden och filmen på Gränsbos hemsida. Har du sett filmen? Han rör sig som en gud! Man kan inte tro att han bara är 4 år gammal. Han ser riktigt fräsch ut! Han är helt klart en stark kandidat till mitt sto inför våren 2010. Skulle dock vilja veta lite mer om hur han är i humöret osv. Ingen som vet något om hopptekniken?

Har du prövat att söka på hans namn här inne??
Jag är nästan helt säker på att jag lagt in hans hoppresultat från hans dansk kårning här någonstanns (troligen i en tråd av pasteija)
Vad angår hans humör,så har han inget :D

Du kan ju börja med att läsa de offentliga omdömen som går att hitta på asvh's hemsida, bla i användningsrådet har jag för mig att de tar upp hans goda temperament. Söka här funkar också bra, jag tror det var i en av pastejjas trådar vi disskuterade honom, precis som dobbis sa. :)

Jag kan också intyga att i alla fall hans stall"humör" är av bästa sort - mycket trevlig häst att umgås med i boxen.

Tyckte som Pooh att han var lite ointressant när jag såg honom i våras (dock inte "köttbulle i mina ögon), men rörde sig i väldigt trevliga grundgångarter.
Inte så flashig då liksom.
Snygg häst.

Vad kul att han verkar ha fint temperament! Det blir kanske han till våren då. Vad tror ni om hans avkommor? Lättsålda eller svårsålda?

Liknande trådar

N
Avel http://sporthastportalen.com/?p=2874 Det jag undrar över är hur det påverkar både de som har föl och de som väntar föl detta året...
Svar
7
· Visningar
1 837
Senast: _Nena_
·
Avel Allt lutar nu åt att jag ska betäcka mitt sto till våren, om allt går som det ska *nervös* Men det behövs ju en pappa också ;) Jag...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
4 225
Senast: superstar
·
R
Avel Med tanke på alla hätska diskussioner om fullblod och vad man vill ha (och tydligen framförallt vad jag inte vill ha:crazy: ) så vill...
12 13 14
Svar
270
· Visningar
41 149
Senast: Mayaanna
·
Avel Efter att ha haft en kanonhelg så blir det tipset inför nästa år – åk dit!!! Det roligaste för min del var såklart att His Highness...
2
Svar
24
· Visningar
2 690
Senast: speedy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka