Blött sommarminne

Sv: Blött sommarminne

Vad var det som såg "si sådär ut"?

Det kan nog jag svara på....en häst som nätt och jämnt krånglar sig över en häck...lååångt efter de andra...en häst som går omkull så det skvätter om det i vattnet....

Är väl inte så helt vanligt i race? Eller om det är det så är min :eek: helt rätt....

Det var väl också den hästen som knappt hoppade som utgick sen, att hästar kan snubbla och gå omkull i vatten är väl inte så jätte konstigt egentligen...
Hinderlopp brukar väl inte direkt se lugna och harmoniska ut...

Såg iaf skoj ut att rida, fina hästar :)

Hästen som krånglade sig över, utgick mycket riktigt senare.
Hästen som föll, fullföljde löpningen efter att ryttaren suttit upp igen. Både häst och ryttare var helt oskadade. Löpningen föregicks av ett osedvanligt högt vattenstånd p.g.a. allt regnande.
Sedan vad som är vanligt i race eller inte, så är "racing on the beach" en gång om året och unikt i sitt slag och kan därför inte jämföras med "vanliga race".

Och hästarna är urläckra, det är ju xx!!!

Enligt ryttarna är det fantastiskt att rida på stranden. Det finns även en öppen klass för den som vill testa på lite "skinny dip".
Gå in på Falsterbos hemsida framåt sommaren eller www.hindersport.se, där kommer det att finnas info när propparna är klara.

Propparna till Racing on the beach var tydligen redan klara och ligger Falsterbos hemsida.

Liknande trådar

Tävling Är det någon som kommer ihåg den klassiska serien Horse in Sports om olika grenar av ridsporten. Den gjordes 1987 en riktig blast from...
Svar
0
· Visningar
332
Senast: MJLee
·
Äldre Med en vecka kvar till semifinal 1 i ESC 2018 kommer här årets första INFÖR ESC-tråd! Eftersom de slutat sända inför-programmen på tv...
5 6 7
Svar
126
· Visningar
7 105
Senast: mandalaki
·
Kropp & Själ Varje gång om jag hör det här låten börjar jag gråta och jag förstår inte varför. Det är verkligen riktigt konstigt...
Svar
8
· Visningar
701
Senast: Skorpion76
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter På måndag får ryttarna i fälttävlan en extra chans. Förbundskapten Staffan Lidbeck har kallat till ett obligatoriskt test på Falsterbo...
Svar
0
· Visningar
358
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka