Blötläggning av foder

Sv: Blötläggning av foder

När vi hade valpar hemma kokade jag i vattenkokaren, sen innan servering om de inte hunnit svalna hällde på kallt vatten. De tog nog knappt 10 minuter. Dom åt Magnussons valpfoder.

Unghunden hemma får fortfarande uppblött, då tar jag varmt från kranen och på 15 min har de svällt ordentligt och dessutom svalnat. Hon äter Mästers.

När vi hade valpar hemma kokade jag i vattenkokaren, sen innan servering om de inte hunnit svalna hällde på kallt vatten. De tog nog knappt 10 minuter. Dom åt Magnussons valpfoder.

Unghunden hemma får fortfarande uppblött, då tar jag varmt från kranen och på 15 min har de svällt ordentligt och dessutom svalnat. Hon äter Mästers.

Hur kan du prata ner axess foder när du själv ger mästers :D

Och är det något man inte ska göra så ska man ta varmvatten från kranen. Varken till hund eller till oss själva.

Det var den hårda vägen jag lärde mig - nämligen med en valpkull för många år sedan och torrfoder som stod i blöt för länge. Dom blev grymt magsjuka och gick ner sig ordentligt innan jag fick tag i rätt medicin.

Liknande trådar

Hundhälsa Vår tyska spets har nyss fyllt 1 år. När han var liten hade han ofta ont i magen, vilket blev bättre med åldern samt när vi började...
Svar
5
· Visningar
1 193
Senast: Fetaost
·
Hundhälsa Ska vi skapa oss en tröstetråd för oss som har hundar med kronisk sjukdom? Jag känner i vart fall att jag behöver det... Min förhoppning...
13 14 15
Svar
296
· Visningar
39 145
Hundhälsa För en och en halv månad sen började min 14 åriga jack russell kissa inne. Jag tror inte han vet att det händer, det rinner liksom bara...
2
Svar
34
· Visningar
8 039
Senast: Dopy
·
Hundhälsa Håller på och prövar mig fram genom foderdjungeln och behöver tips på vad som är värt att testa. Idag äter hon brit care duck & rice...
2
Svar
24
· Visningar
4 847
Senast: Monifa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar