Blötlägga vitaminer och mineraler...?

Monsieur de Mai

Trådstartare
Vet ni om det på något vis är skadligt att blötlägga exempelvis e-vitamin (pulver), tocosel osv tillsammans med betfor och lucern? Att man alltså häller i allt hästen ska ha i en stor hink och sedan häller på vatten?

Jag fodrar nämligen inte själv och vill underlätta så mycket som möjligt för stallpersonalen?

Går det isåfall även att hälla i olja i hinken med allt annat?

Tacksam för råd och synpunkter :)

Sv: Blötlägga vitaminer och mineraler...?

Vet ni om det på något vis är skadligt att blötlägga exempelvis e-vitamin (pulver), tocosel osv tillsammans med betfor och lucern? Att man alltså häller i allt hästen ska ha i en stor hink och sedan häller på vatten?

Jag fodrar nämligen inte själv och vill underlätta så mycket som möjligt för stallpersonalen?

Går det isåfall även att hälla i olja i hinken med allt annat?

Tacksam för råd och synpunkter :)

Det gör jag jämt och det har gått bra:)

Svarar båda: Kan man hälla i oljan i samma hink samtidigt också? Och spelar det någon roll om "gröten" står i blöt i flertalet timmar? Ca 8 timmar som max?

Du kan hälla oljan i samma hink.
Och 8 timmar går oxå bra!

Liknande trådar

Foder & Strö Jag har en Islandshäst som tränas hårt. Går 5-6 dagar i veckan 1,5-2 h, mycket klättring, intervallträning blandat med långa...
Svar
14
· Visningar
4 621
Senast: Irival
·
Foder & Strö Har en fråga ang. vitaminer. Häst 1: Valack, fick fång i mitten på Juni, är nu under igångsättning (endast skritt vid hand än...
Svar
12
· Visningar
1 779
Senast: Domino_s
·
Foder & Strö Det har nu gått ungefär tre veckor sedan min häst skadade sig och ställdes på boxvila. Vi var på klinik för 10 dagar sen och ska...
Svar
17
· Visningar
2 857
Senast: orcide
·
Foder & Strö Har kikat runt efter ett komplett kraftfoder som har högt vitamin + mineralinnehåll då jag inte fodrar själv och vill slippa att andra...
2 3
Svar
52
· Visningar
4 410
Senast: Inte_Ung
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka