Blötlägg Pellets!

M

Marika

Ett jättebra tips! För det sväller till det dubbla. Och tänk det i hästens mage! Ett bra tips för er som har tex Hippo eller Krafft och vad allt nu heter, men allt som är pelleterat. Måste ju va nästan lite som betfor när det sväller! För jag menar det, det sväller till det dubbla.

Sv: Blötlägg Pellets!

man brukar ju saäga att man inte ska ge mer än 0,4 kg krafft/ 100 kg häst åt gången och om man blötläggar så blir det ju mer... eller spelar det någon roll?

Liknande trådar

Foder & Strö Har för första gången en häst där man måste vara lite betänksam kring i vilken form man ger foder. Hon har en djup tandficka och...
Svar
14
· Visningar
576
Senast: WildHorse
·
Foder & Strö Jag har en islänningsvalack på dryga året. Har inte haft islänning tidigare. Skulle behöva hjälp med lämplig foderstat till honom...
2
Svar
28
· Visningar
1 273
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Hej, är rätt ny/okunnig på detta med hästens foder. har bla använt mig av olika foderstatsprogram för att få till rätt foder och rätt...
Svar
5
· Visningar
520
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Man skall höra mycket för öronen trillar av. Senaste påståendet jag har hört är att betfor enligt en bekant inte skulle vara bra för...
2 3
Svar
53
· Visningar
4 662
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar