Blöta morötter???

Galapago

Trådstartare
Ger min pålla betfor på kvällen, blötlägger naturligtvis,o brukar lägga i morötter i kvällshinken oxå. Nu har en kompis sagt att det inte är bra att blötlägga morötter, vet någon om detta är sant, och i så fall varför??

Sv: Blöta morötter???

Jag tror nog att morötterna tar betydligt mindre skada av att ligga i blöt än resten av fodret...:angel:

Tror precis som Pinky. Kanske de inte ska ligga för länge då morötterna blötnar och blir slemmiga när de legat i blöt för länge. Men det ska nog vara bra länge och inte som i ditt fall kvällen före.

Det är ingen fara, min häst får alltid blöta morötter och han är inte död än.

Varför skulle dom ta skada?:confused:
Dom ligger ju max 10-12 timmar eller?

Nä, jag trodde inte heller att det var nån fara, men när min kompis sa så tänkte jag att jag skulle kolla om nån visste om det låg något i det. Tack för era svar, nu kan jag fortsätta mata pållan med morötter!

Liknande trådar

Foder & Strö Jag har en gammal ponny, 26 år, som har börjat få lite svårt att tugga hö (Duktig hästtandläkare har undersökt och bedömt.). Hon blev...
Svar
18
· Visningar
1 153
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 773
Foder & Strö Jag har äntligen en analys på vårt grovfoder, och sitter därför och försöker räkna på hur vi ska fodra. Vi har en lite låg kvot (5) och...
Svar
12
· Visningar
755
Senast: Oknytt
·
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
2 080
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar