Blöta foderjäst?

B

burton

Hörde nånstans att foderjäst skulle blötas innan utfodring men såg inget om det när jag kom över en förpackning foderjäst och läste på den.
Om den nu ska det, hur länge? Några minuter? Eller ska den blötläggas längre stund ihop med betforen?

Sv: Blöta foderjäst?

det har jag aldrig hört, fast jag rör alltid ut det i betforn när den har blötts upp och är klar för att ges, och det funkar utmärkt.

jag lägger i foderjäst och blandar om bara några sekunder innan fodring, inte bra att det får ligga längre och jäsa

Jag blöter det så att det inte ska damma, brukar lägga det tillsammans med betfor eller blöta separat och sedan blanda ner i fodret..

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
Svar
18
· Visningar
1 629
Senast: Shaggy
·
Hästvård Ska försöka sammanfatta kort. Min welsh hade en kolikkänning i maj. Vi hade varit ute och betat gräs 10 min och sen fick hon stå i boxen...
2 3
Svar
45
· Visningar
4 175
Senast: Habina
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Fortsättning från VGV Kids. Vi träffade en sköterska på närakuten som verkade oroad. Hon verkade inte riktigt få grepp om varför han...
Svar
12
· Visningar
2 145
Hundavel & Ras Läste precis i tråden valpkullar om en abortspruta som inte fungerat? Hann inte läsa så noga innan jag fick panik, så vet inte om jag...
2
Svar
28
· Visningar
2 905
Senast: Vovve
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Dejtingtråden del 38
  • Black Friday
  • Vad gör vi? Del CCIV