Blomtips till trädgård

Emuliiaa

Trådstartare
Tänkte överraska min svärmor med nyplanterat tills hon kommer hem imorgon efter en helg borta, men vet inte vad jag ska välja för blommor eller vilka färger. Det är till dom 6 som är tomma på bilderna.

Tips???

Kanske för sent inlägg? Mitt råd är att se vilka blommor som ser fina ut i plantskolan - ta gärna hjälp av personalen! Och utgå från dem. Håll sedan färgen/färgerna och komplettera med sådant som kommer senare på säsongen eller bara är grönt. Jag gissar att du bör ta något som är hyfsat torktåligt. Då är (häng)pelargoner inte så dumt.

Liknande trådar

Trädgård & Växter Har ca 6 m rabatt (runt 0.5 m bred) som jag ska plantera blommor i. Kan ingenting om trädgård och är inte så intresserad men vill ha...
Svar
14
· Visningar
777
Senast: Badger
·
Fritid Jag brukar följa alla trådar som postas när det efterfrågas om tips på sevärdheter och annat kul när en ska ut på tur. Är ju så många...
2
Svar
24
· Visningar
771
Senast: Tilly_85
·
Trädgård & Växter Runt hela huset ligger stenläggning, ca 150 kvm... Mycket vackert men... Inte längre. Jag hade på känn att det skulle bli såhär men...
Svar
11
· Visningar
423
Senast: Unafraid
·
Trädgård & Växter Någon som har en aning om vad för ägg det här är? De är ”utomhus” (på en physalisplanta på inglasad altan, men som dagtid är öppen vid...
Svar
0
· Visningar
266
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka