Blomsterkrasse

Nera

Trådstartare
Nu börjar jag bli less på det här, eller snarare börjar jag kanske inse att jag har dränkt dem?
Satte blomsterkrasse frön för ca 3 veckor sedan, åkte iväg ett par dagar och när jag kom hem insåg jag att det var väl blött i blomlådan. Flyttade då in dem och jag har inte behövt vattna dem sen dess kan jag säga :(
Men det har inte kommit upp något än, brukar det ta så lång tid innan man ser något? Eller är det helt enkelt så att jag har dränkt de stackars små fröna?

Sv: Blomsterkrasse

Krasse brukar inte vara så kinkiga, de dyker nog upp :)
Om du haft dem ute hela tiden så kanske det är därför de tar lite tid på sig, har ju varit rätt kallt senaste veckorna (iaf här i Sthlm).

Kan du inte göra små hål i botten på lådorna så att de självdränerar lite om det regnar mycket?

Kan ju vara att fröna är gamla också, då kan de ta längre tid att gro.
I absolut värsta fall kan de ju ha ruttnat men det låter inte så troligt.. har aldrig varit med om det iaf.

Jag skulle vänta nån vecka till :)
Blomsterkrasse är ju så himla fint!

Okej men då låter jag de få en chans till då. Jag har haft de inne i kanske två veckor men igår och idag har solen skinit så nu har de åkt ut igen.

Ska försöka göra några hål i botten av lådorna med.

Gör avrinningshål i lådorna (brukar finnas små inbuktningar underifrån där man ska göra hål, så det kan finnas liiite vatten i botten av lådan, men blir det över en viss nivå rinner överskottet ut.
Sen ställer du lådan i solen på dagarna, o varmt på nätterna, tex inomhus tills nattvärmen sätter igång.

Jag blötlade mina krassefrön (de ska ju ligga i blöt ett dygn före sådd) o glömde bort skiten. En vecka senare kom jag på dem o petade ner i jorden, o de har grott, om än lite senare än planerat. De var INTE fräscha när jag hittade dem :angel: Så de tål rätt mycket innan de är förstörda. :)

Liknande trådar

Trädgård & Växter Runt hela huset ligger stenläggning, ca 150 kvm... Mycket vackert men... Inte längre. Jag hade på känn att det skulle bli såhär men...
Svar
11
· Visningar
419
Senast: Unafraid
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Ok varning för långt och veligt inlägg här nu, men behöver få skriva av mig känner jag. Kanske att när jag ser saker och ting på pränt...
Svar
14
· Visningar
1 222
Senast: Görel
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag är mitt inne i första sommaren med att försöka odla ätbara grejer på min plats. Visst har jag pysslat mycket med trädgård tidigare...
Svar
4
· Visningar
752
Senast: cassiopeja
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
22 583
Senast: Whoever
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar