Blodtypning

lillamy73

Trådstartare
Ringde till veterinären för att fråga om de kan komma ut och blodtypa min häst.

Jag har fått kanyl och rör ifrån SLU.

När jag frågade om kostnaden på det hela så sa började han räkna.
Och sa att det kommer att gå på 1000 kronor :eek:

Och det enda han gör är att parkera bilen och ta ett blod som jag sedan skickar iväg och betalar för....

Jösses...
Ska även ultraljuda damen så kostnaden kommer att gå på 1700 kr "gulp"

ja ja som min bror säger det kostar att ligga på topp..

Men är det verkligen så dyrt där ute i landet?

Sv: Blodtypning

Hej det är mitt arabsto på elva år som ska blodtypas.

Håller på att registrera henne.
Efter en kamp på nio år att få hennes språngsedel ifrån uppfödaren.

Men nu är hon nästan färdig reggad och blodtypningen var det som var kvar...

hon är dräktig och jag vill att hennes föl ska ha en färdig reggad mamma när det kommer ut.

jo, så kostar det här med om vet. ska komma ut, det beror ju även på hur långt h*n behöver åka + alla fasta avgifter.

brukar kunna bli något billigare om man åker till kliniken istället (förutsatt att det inte är för långt)

Varför ska du blodtypa?
Räcker det inte med svanstagel för att göra en DNA bestämning?

A (som är ID-kontrollant o chipmärkare)

Håller med.
Jag tror det blivit nåt missförstånd.
Tagel till DNA-testet kan du ju ta själv.

har dom ändrat det på senare år ? både araber och lipizzanern har väl alltid behövt blodtypas för registrering ? åtminstonde för ett par år sedan.

Du har ingen "stickkunnig" person i din närhet som kan ta blodprovet? När du nu har all utrustning så borde det inte vara så svårt. Men vet måste kanske skriva på nåt papper+

vi tog DNA när ridponnyn reg. redan för 6 år sedan, men jag har hört från bekanta som sysslar med ovanstående raser att det dom rasföreningarna krävde blodtypning efter det. men vad vet jag :crazy:

Det lät dyrt.....
När min häst skulle blodtypas bodde hon hemma hos en veterinär, så det var han som tappade henne på blod. Han brukade i vanliga fall ta ordinarie taxa för vaccinationer och annat, men den här dagen var det min födelsedag, så jag betalade ingenting alls :p

Immer

Liknande trådar

Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 656
Kropp & Själ Min käre far, som jag talade med på julafton och då svarade att allt var bara bra när jag frågade hur det var, åkte in akut till sjukhus...
Svar
11
· Visningar
8 103
Skola & Jobb Jaha där kom domen... vart på möte med min chef min arbetscoach och en tjej som heter Anna som är arbetsledare inne där jag jobbar...
2
Svar
26
· Visningar
3 979
Senast: ridtravare
·
Ekonomi & Juridik Hej, innan ni alla kommer med arga svar, ja JAG VET att det var klantigt att inte ha något kontrakt. Behöver hjälp med vad jag skall...
Svar
4
· Visningar
1 822
Senast: xaheena
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka