• Avel
  • Trådstartare Trådstartare mercedez
  • Startdatum Startdatum
Status
Stängd för vidare inlägg.
M

mercedez

Hej! Har i annan tråd skrivit om ett sto som blev mycket förkyld (snorig och hostig) hos hingst i våras. Stoet är dock dräktigt.:):crazy: Nu efter stoets hemkomst för några dagar sedan visar en annan häst i flocken (ej dräktig) samma förkylningssymtom som dräktiga stoet hade hos hingsten i våras!? Min fråga är om man kan ta blodprov på den nu förkylda hästen och även på mina dräktiga ston (som inte visar symtom nu) för att se vilken smitta det är, om det är virusabort eller vad det kan vara för smitta? Vad kostar det att skicka blodprov på analys? Är så himla rädd att det ska vara abortvirus...
Tacksam för svar....

Sv: Blodprov

Har funnit svaret i en annan tråd. Kommer att ringa vet i morgon....

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Avel Jag har hamnat i ett dilemma. Stoet efter Freestyle-De Noir är som sagt på seminstation, medan min helt underbara dressyr-valack, har...
2
Svar
20
· Visningar
1 947
Senast: cirkus
·
Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 925
Senast: mars
·
Avel Hej hej! Hur skulle ni ta ställning till om man har en häst på stuteri och ger stuteriet tydliga instruktioner om vad som gäller och...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
33 612
Senast: iNHALE
·
Avel Ska inseminera mitt 5-åriga sto, första gången. Tidigare har jag använt mig av naturlig betäckning och har ju då lämnat stona hos hingst...
Svar
6
· Visningar
1 557
Senast: Novalisa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka