E
elinaa
hej på er !
I maj i år så bytte jag hovlagare för att jag hörde att han skulle vara så himla bra till ett bra pris mm..
Det gick jättebra hela sommaren och jag märkte ingenting konstigt alls.
Nu har jag bytt till min gamla hovlagare för att den jag bytte till i maj ska sluta sko. Och tur var väl det !
Igår var min gamla hovslagare här och skodde min nordis.
Tyvärr så var jag inte i stallet när han var där .
Men idag när jag kom till stallet så fick jag höra att min häst hade protesterat när hovslagaren skulle dra av högra bakskon. Och när han väl fick av den så hade det kommit blod !
Nu vet jag inte jag hur mycket det var men blodfläckar fanns kvar på glovet.
Han hade sagt att det kunde bli så när dom blev dåligt verkad, dåligt skodd och nånting med strålen.
Han sa att det var en BLÖDNING, men inget farligt alls och att jag kunde rida på som vanligt.
Jag känner mig så dum, att jag inte har märkt något !
Han har varit sur när jag har sadlat (ca 1 månad) både rygg, tänder och ben är kollade men det har varit helt normalt.
Och idag när jag skulle sadla så stod han helt still och bara gosade !
Gud vad man känner sig dum ibland !
Tur att det inte var något farligt !
behövde bara skriva av mig lite .
Är det någon som varit med om samma sak?
Ska jag göra något speciellt ?
tack på förhand
I maj i år så bytte jag hovlagare för att jag hörde att han skulle vara så himla bra till ett bra pris mm..
Det gick jättebra hela sommaren och jag märkte ingenting konstigt alls.
Nu har jag bytt till min gamla hovlagare för att den jag bytte till i maj ska sluta sko. Och tur var väl det !
Igår var min gamla hovslagare här och skodde min nordis.
Tyvärr så var jag inte i stallet när han var där .
Men idag när jag kom till stallet så fick jag höra att min häst hade protesterat när hovslagaren skulle dra av högra bakskon. Och när han väl fick av den så hade det kommit blod !
Nu vet jag inte jag hur mycket det var men blodfläckar fanns kvar på glovet.
Han hade sagt att det kunde bli så när dom blev dåligt verkad, dåligt skodd och nånting med strålen.
Han sa att det var en BLÖDNING, men inget farligt alls och att jag kunde rida på som vanligt.
Jag känner mig så dum, att jag inte har märkt något !
Han har varit sur när jag har sadlat (ca 1 månad) både rygg, tänder och ben är kollade men det har varit helt normalt.
Och idag när jag skulle sadla så stod han helt still och bara gosade !
Gud vad man känner sig dum ibland !
Tur att det inte var något farligt !
behövde bara skriva av mig lite .
Är det någon som varit med om samma sak?
Ska jag göra något speciellt ?
tack på förhand