Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ibland kan de få ett sår i en ven, då blöder det ordentligt, nästan spruta ut, även om det är ett pyttesår. Har det slutat blöda är det ingen fara.
Om du inte vet var eller hur han skadat sig så hur ska du veta vilka skydd och var de ska sitta?Ja det har slutat att blöda, hur ska jag göra för att det inte ska hända igen? Kan man ha skydd i hagen? Vilka?
Det kan hända igen men det är ingen farligt eller skadligt. Om du ska skydda mot det får du nog rulla in hela hästen i bubbelplastJa det har slutat att blöda, hur ska jag göra för att det inte ska hända igen? Kan man ha skydd i hagen? Vilka?
Om du inte vet var eller hur han skadat sig så hur ska du veta vilka skydd och var de ska sitta?
Inga, det är inget farligt med en repa i lacken.Han har ju antagligen sprakat på sig själv, något skydd mot det men vilka ska man köpa?
Rädd att det när det nu går mot isigare tider ska bli en en brodd in i benet och då är det inte längre en "repa i lacken"Inga, det är inget farligt med en repa i lacken.
Varför skulle det vara en brodd in i benet?Rädd att det när det nu går mot isigare tider ska bli en en brodd in i benet och då är det inte längre en "repa i lacken"
För att han inte vet vart han har sina hovar + brodd + spark = broddspark --> No goodVarför skulle det vara en brodd in i benet?
Hur skulle det gå till? Och man kan inte skydda dem mot allt.Rädd att det när det nu går mot isigare tider ska bli en en brodd in i benet och då är det inte längre en "repa i lacken"
Tvätta rent.Min höst kom in från hagen blodig på insidan av benet en bit under framknät o det hade runnit, hittar inget sår eller vart blodet som hade runnit ganska rejält kommer ifrån. Han är varken varm, svullen eller halt. Vad borde jag göra?
Är det din första häst? En del saker måste de lära sig själva, det går inte att skydda dem mot allt, det är inget liv.För att han inte vet vart han har sina hovar + brodd + spark = broddspark --> No good
inte så kul när ens häst kommer in med blodiga ben var o varannan dag.Är det din första häst? En del saker måste de lära sig själva, det går inte att skydda dem mot allt, det är inget liv.
Gör den det då? Är det på samma ställe (du beskrev bara ett) så verkar den slå upp såret. Det kan behövas åtgärder så såret får läka i fred i så fall.inte så kul när ens häst kommer in med blodiga ben var o varannan dag.
Min gör det. Jag rycker på axlarna, tvättar om jag anser att det behövs och så får det vara bra med det. Jag kan inte linda henne från kronranden upp till knät. Hon är lite knöglig på insidan av skenorna men hon måste få vara häst.inte så kul när ens häst kommer in med blodiga ben var o varannan dag.