blöder ballen/strålen vid körning

• Trav
  • Trådstartare Trådstartare minx
  • Startdatum Startdatum
M

minx

jag har en häst som kan ha nuddat med en brodd vid ballen eller början av strålen,hov slagare har kollat 3gånger och skurit men hittar ingenting,då vi kör och det då blir tryck kommer det ut lite blod(färskt)varje gång,hon verkar ej ha ont, men varför och vart kommer det i från?hon är helt torr då hovslagaren tittar och skär där,ser ut som en spricka från ballen och ner mot strålen.
har någon varit med om liknande?

Sv: blöder ballen/strålen vid körning

Kan du inte planera in att "hovis" kommer när du har kört henne?

hovslagaren kommer idag ,efter vi kört , då får vi se om han hittar någon lösning.

Har hört av nån gammal travstofil (sorry Pelle! ;) )att har hästen "nåt skit i kroppen" kommer det ut den vägen efter körning..
Vet inte om det är vetenskapligt bevisat men ett tips på vägen och inlägg i debatten!

Senast ändrad av en moderator:

hon verkar helt frisk,vi har pulsband på natten ,ligger som vanligt i natt vilopulsen, ingen faber, inge snorig.inge halt.som sagt verkar fullt frisk.

Liknande trådar

Hästvård Idag hittade hovis ett konstigt fynd i hästens ena framhov, nämligen en mjuk knöl, stor som ett hallon, i gränsen mellan strålen och...
Svar
0
· Visningar
628
Senast: fia-lisa
·
Hästvård Min åring har en ganska problematisk strålröta i alla fyra hovar och eftersom jag inte är bekant med strålröta under mina 20år som...
2
Svar
29
· Visningar
8 683
Senast: skuggi
·
Hästvård Nu ser det ut som så att vi kommer hämta hem ett sto på 17 år, det är av en vän som känner att hen ej har tid, erfarenhet och ekonomi...
Svar
4
· Visningar
2 022
Senast: NotlikeI
·
Ridning Det här blir ett långt inlägg men skulle vara jättetacksam om nån pallade läsa och ville hjälpa mig att fundera på vad som kan göras...
2
Svar
21
· Visningar
4 285

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Söker hane för avel - Bichon
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat