Blodblandad diarré på pudel..

lillamy73

Trådstartare
Usch nu har min dvärgpudel blivit dålig här i eftermiddag.

Har haft kontakt med skara djursjukhus vid två tillfällen i eftermiddag och tidig kväll.

Håller på att ge henne vätske ersättning.

Det hela började med att hon spydde ett par gånger. Tillslut fanns inget mer att spy upp utan det kom bara lite slem.
Hon var slö och låg mestadels hela tiden. Efter att jag gav henne vätska blev hon lite piggare.
Och kräkningarna slutade. Nu har hon fått diarré som är rödaktig och luktar riktigt illa. Tycker att efter hon bajsat nu att hon blivit slö igen.

Nu har djursjukhuset stängt och jag är jätte orolig för min hund som nu börjar att få högre temp.

Hur gör man? Är livrädd att mista henne?

Sv: Blodblandad diarré på pudel..

Har tyvärr inga bra tips men du kan ju alltid ringa och rådfråga ett annat djursjukhus.

Vad sa de tidigare då? Tycker det låter konstigt att hon är så påverkad men de tycker att hon ska vara kvar hemma?

Åk till ett jouröppet djursjukhus. Det är inte normalt att de blir så allmänpåverkade av lite kräkningar och diarréer. Jag hade varit betydligt oroligare för det än för blodet faktiskt.

Natten har flutit på gav henne sista vätskan kl 01.00.
Och på började dagens vätska kl. 05.40.
Det verkar som om hon sovit natten. Hon hade inte gjort inne utan när jag tog ut henne i morse så kissade hon. Men avföringen var fortfarande rödaktig vattendiarré :(

Har tid till veterinärstationen nu kl 09.00. Hoppas de hittar en orsak så det går vägen för henne...

Hon har inte fått Fixodida (som ska vara mot fästingar) ? Hört om flera hundar nu som blivit akut sjuka med hög feber och blodiga diarréer av det i år.

När min hund hade det så visade det sig att han hade kraftig blodinfektion. Var också inne i Skara med honom och de tog väldigt bra hand om honom.

Då både spydde han och hade en blodig avföring.

Var i Sverige bor du? Låter lite som när min drabbades av parvo (trots vaccinering!). Vet att det härjar sådan smitta i Skåne och att det troligtvis rör sig om främmande utländska stammar som vårat svenska vaccin inte biter på :meh:

Liknande trådar

Hundhälsa Har jourtid klockan 17.00, så ni behöver inte fundera över detta. Behöver bara få skriva av mig och höra om det är någon annan som har...
2
Svar
23
· Visningar
2 905
Senast: Melli
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar