Blod i avföringen

Thunder_rose

Trådstartare
Fcik hem 2 st katter i dag, 7 månader vardera. En hane o hona:love:

Men efter nån timme så går hannen på toa och då ser jag efter en stund att det har kommit blod med i avföringen. Vad kan det bero på?

Försökte läsa mig till lite, men hittade inte alls mkt. Han va lite lös magen så det kan bero på det samt att han har flytta 2 gånger på kort tid (stress).
Han är pigg och busig annars och verkar inte ha något problem med det.

vad ska jag göra? avvakta?

Räddade dem från avlivning ( en familj hade för många katter)

Sv: Blod i avföringen

Min katt har nu också blod i avföringen och vi var hos veterinären nu i veckan. Eftersom allmäntillståndet var bra hos vår katt så tyckte veterinären att man kan avvakta. Om det inte blir sämre förstås.

Antagligen pga av stress som du så riktigt skriver. Om katten är pigg annars så skulle jag avvakta.

Liknande trådar

Katthälsa Hej, Vi har en 10-månaders katt som sista två månaderna ungefär har börjat kräkas lite mer regelbundet och vi har svårt att klura ut...
Svar
12
· Visningar
1 584
Senast: Sassy
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 417
Hundhälsa Är så orolig. Har kontaktat veterinär men ingen har tid att ta in min hund. Kontaktade även djursjukhus och de kunde inte heller!! Min...
2 3
Svar
41
· Visningar
4 828
Senast: Roheryn
·
Övr. Hund (Långt!)Jag skulle behöva lite input. Vi har en mellanstor hanhund på snart 1,5 år. Han är en trevlig hund, men! Han är ett helvete för...
2 3
Svar
59
· Visningar
7 750
Senast: AnneB
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar