blod från juver!!!

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Philomena
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 3 553
P

Philomena

Jag har ett sto som skall föla om ca 10- 14 dagar. ikväll så upptäkte jag små blod droppar från en spenan.. vad kan de vara ? *orolig*
hon är inte öm eller något sånt, juvert ser ut som de brukar göra vid denna tiden innan fölningen.
Hon har tre föl sedan tidigare och jag har aldrig varit med om att de kommit blod. jag letade desperat efter ett sår eller liknande men kunde inte hitta något. De jag kan komma ihåg från hennes förra föl ifjol så fick hon ett litet sår på den spenspetsen strax innan hon togs ifrån stoet.

Sv: blod från juver!!!

Det är ingen fara, det är nog bara ett kärl som har gett sig. Säkert inga spår efter det i morgon.
Själv gick jag vid en förestående fölning och kikade efter vaxproppar, men fick en "blodpropp" som du.
Ringde genast en av mina mentorer som har över 100 fölningar i ryggen, som skrockade åt min oro, men lugnade mig på 2 sekunder.
Slappna av! :D
mvh

Sv: blod från juver!!!

Tack för snabbt svar! :bow: :bow:

misstänkte att de kunde vara något sådan men var inte säker då jag aldrig varit med om de förut, men nu känner jag mig genast lugnare.

Liknande trådar

Avel Håller på och avvänjer mitt föl och funderar på hur länge vi ska "hålla på". Fölet är 11 månader och går i flock med fyra andra...
Svar
5
· Visningar
1 064
Senast: Ketrawzc
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 638
Senast: Freazer
·
Hästhantering Har precis flyttat mina 3 hästar till nytt stall. (För första gången på 14 år står mitt egna stall tomt) Jag har flyttat dem enbart...
Svar
6
· Visningar
1 530
Senast: _Taggis_
·
Avel hej skulle behöva lite tips råd o erfarenheter. jag har ett shetlandssto som är dräktig. Hon brunstade kraftigt o smet in till...
2
Svar
20
· Visningar
5 359
Senast: athena
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Klippa hund
  • Guldfasanerna