Blockera någon på Facebook

Kiwifrukt

Trådstartare
Kanske världshistoriens dummaste fråga, men vart ska man ställa den om inte på Buke. Är det möjligt att blockera en person på Facebook så att den personen inte bara blockeras från min profil och det jag skriver där, utan även blockeras från att se mina inlägg i grupper vi båda är med i? Eller är det helt omöjligt?
 
Gå in på FB. Klicka på pilen uppe vid notisikonerna och välj inställningar.
När sidan öppnas väl den rödaskylten där det står blockeringar på vänster sida.

Sedan skriver du in användaren i rutan där det står blockera användare
 
Jag har precis blockerat en användare, som jag förstår så går det inte att blockera den så att ni inte syns för varandra i de grupper ni båda är med ni, om det går skulle jag också gärna vilja veta hur man gör.
 
@Rhodugune, det var det jag misstänkte. Jag skriver aldrig något på min "privata" profil, så där har personen inget att hämta, utan det var mer en förhoppning om att mina inlägg i gemensamma grupper skulle bli "osynligt" för den personen. Jag förstår ju att om jag svarar på någon annans inlägg i en gemensam grupp är inte den personens inlägg blockerat för person X, men gäller det även om jag skriver ett eget inlägg?
 
Det går absolut, vet inte hur dock då jag är den som är blockad, och vi hänger i en och samma grupp där jag ej ser hennes kommentarer. Vi har även gemensamma bekanta, och jag ser t ex att det står 4 kommentarer men ser bara 3 då hon kommenterat.
 
@Rhodugune, det var det jag misstänkte. Jag skriver aldrig något på min "privata" profil, så där har personen inget att hämta, utan det var mer en förhoppning om att mina inlägg i gemensamma grupper skulle bli "osynligt" för den personen. Jag förstår ju att om jag svarar på någon annans inlägg i en gemensam grupp är inte den personens inlägg blockerat för person X, men gäller det även om jag skriver ett eget inlägg?

Om du blockar nån så blir dina inlägg osynliga för den personen, och den personens inlägg blir osynliga för dig.
 

Liknande trådar

IT & mobiler Jag skulle skriva ett inlägg i den lokala Facebook-gruppen genom appen, men rutan för att skapa ett inlägg finns inte. Kikade runt i...
Svar
10
· Visningar
619
Senast: Soffan74
·
Samhälle Jag blev en smula paff över det senaste inlägget i den lokala Facebook-gruppen. Då röt en man ifrån för att en kvinna på elcykel hade...
15 16 17
Svar
330
· Visningar
7 837
Senast: Badger
·
IT & mobiler Jag har en fråga angående Facebook. Jag har få vänner där samt få grupper alltså ett litet flöde. Men från vissa vänner ser jag alltid...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
2 799
Senast: mars
·
Relationer Konstig rubrik kanske men jag ska förklara. Jag har iprincip alltid varit väldigt blyg och så. Och ända från jag var liten så um gicks...
2
Svar
35
· Visningar
1 568

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden V
  • Avels fråga
  • Hur är processen

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp