Blixter bra flugspray

yrbin

Trådstartare
Hej
Har fått min nya spray mot knott, broms , mygg och fästningar och är helt naturligt. Har använt det nu i ca två veckor och hade innan en häst var totalt sönder biten och hade provat allt. Nu har han inte en enda bula och går jätte lugnt i hagen ( innan kunde han springa i timmar innan man kom hem och kunde släppa in han i stallet). Bromsen och knotten som han reagerade mest på ser man inte röken av, gud så skönt det medlet kan jag verkligen rekomendra att prova. Det är nog alla som inte gillar det men flera kompisar har sett det och ska prova det på sina pållar. Pröva är ju inte farligt. Heter näckens naturprudukter Hästspray Broms Broms. Läs mer om det på www.näcken.nu. Läste för ett tag sen att det var många som frågade om bra flugmedel och undrade vad folk rekommenderade så därför tänkte jag att jag kunde skriva detta inlägg nu när jag provat det ett tag. Är det någon som läser detta som också använder detta medel så skulle jag bli glad om ni svarar om vad ni tycker om det, det är ju alltid intressant att få reda på vad andra tycker om det. Effekten varar inte så länge mellan 8-10 timmar ca 3timmar om man rider så vissa extra känsliga hästar kan man få smörja två gånger om dan med vad gör man inte för att ens små älsklingar ska ha det bra på sommarn. Har provat att på mina andra tre andra hästar och det funkar lika bra på de.
Mvh Marie :love: :love: :love: :love:

Tackar och bockar!
Ska definitivt prova!
Här hemma har vi högt tryck på knott o mygg!
:bow: :bow:

Hej
Samma här och ca 5-10 bromsar per häst hela dagarna igenom. Men inte längre. Skriv gärna svar om vad du tycker om det när du provat att. Väntar spänt om du håller med mig. Man brukar få det snabbt ca 3-5 dagar tog fyra dagar första gången ska beställa en ny omgång åt mig och ett par kompisar som också ska prova att ska bli intrassant att se hur snabbt man får det denna gången. Ska bli skönt när man har beställt att tre gånger så att man kan få det utan att betala för det först utan att man får en räkning på det i stället i efterskott.

Jag hämtade ut min bromsbroms idag, men har inte börjat använda den än. Det ser lite kladdigt ut? Hur kommer min vita häst att se ut med det där på sig? Om det är så bra som det påstås (hoppas verkligen det) så är det naturligtvis värt att han ser lite kletig ut.

Åhhh... den måste jag prova! tänk, min sötnos kanske kan få slippa blodsugarna den här sommaren!!! :bow: :love:

Tackar!
ska prova detta när jag får hem min häst från ridskolan!
:bow: :bow: :bow:
på sommaren brukar hon vara inne på dagarna och ute på nätterna pga alla dessa blodsugare som är ute! särskillt i rötmånaden!! :mad:

Hej
De tre första gångerna betalar man in summan på posten med en postgiroblankett sen kommer det förhoppningsvis inom en vecka tog 4 dagar första gången jag beställde. Detta flugspray innehåller bara naturprodukter från naturen och 1/2 liter broms broms kostar 155 kr 1 liter 255kr Läs mer om det på www.näcken.nu. marie

tyckte de var lite snuskiga.......
:eek:

men beställt har jag, hoppas det hjälper bra!

BromsBroms fungerar INTE speciellt bra på skimmel eftersom det är hjorthornsolja i det och den är brun. Skimmeln blir alltså brun där man haft på det. Det är eg bara en fråga om utseende, men man ska vara medveten om det. Och det går att tvätta bort.

Sen ska man försöka undvika få det på kläder dock, fläckarna kan vara svåra att tvätta bort (lukten sitter i rätt bra med och man luktar PÄCKEL, men däremot går den bort rätt lätt).

Och hmm, 5-10 bromsar/häst hårt tryck? Härär det 50 - 100 bromsar/häst =/

Tyvärr fungerar BromsBroms ungefär lika bra som vatten (dvs inte alls) mot de muterade mördarbromsarna här (jag letar fortfarande efter nåt som hjälper), men har viss effekt mot knott. Dock fungerar t ex Zorroy (också naturligt) mycket bättre mot knott. Det är ofärgat, men kletigt/oljigt och det + smuts/jord i en skimmelsvans blir nästan omöjligt att få bort..

Fått min spray!

Beställde i fredag o kom idag....
Snabbt jobbat, jag måste säga att man blir lite skeptisk när man kollar inte hemsidan, sambon undrar väl vad jag gör........ :o

Iaf..det stinker i hela köket, flaskan är placerad på bordet än så länge.....det luktar verkligen....hoppas det hjälper!!(jag skulle inte vilja gå i närheten)!!

Kan man använda det tillsammans med Switch On, tro?

//

Får du betalt för att skiva det här ;)

Ärligt, det här med naturligt är mest bara tjafs det används samma typer av kemiska processer för att ta fram och rena ingredeienserna som när det gäller andra sk farlig bekämpningsmedel. Visst är det så kallade naturliga ingridienser, men det innebär knappast att de är ofarliga. Det finns massor av mer eller mindre giftiga substanser i naturen. Medlet är inte testat och kan därför vara direkt farligt utan att någon egentligen vet om det. Jag har testat näckens vanliga flugmedel och det funkar helt okej, men det finns billigare med liknande effekt och som är testade och godkända.

Hej
Nej får inte betalt att skriva om medlet. Vilka medel har du provat som är lika bra och billigare och var köper man dom. Varför skulle de andra produkterna och broms broms vara gjort på samma sätt? Skriver detta för att ge andra tips har en arab som blir sönderbiten för det lilla minsta har provat rb86, chevalet, horsewise sommarspray, switch, renons, hästsalva, vitlök, inget har hjälpt så där jättebra.

Ja man kan nog använda switch och broms broms samtidigt. Var iväg ett par dagar och hade en kompis som skulle bara smörja araben hällde switch på de andra tre och glömde säga det till honom. Så han tyckte när han ändå smörjde araben kunde han ta de andra tre med tyckte han. Och det gjorde han i fem dagar innan jag kom hem och de har inte reagerat på det. Men jag tror nog inte att det är bra att blanda. Skicka ett mail till näcken och se vad han säger. mvh marie

Liknande trådar

Övr. Hund Berättelsen om Rix Tarras, eller Rix som vi kallar honom för är vår första jämthund och kom in i våra liv en kall februaridag...
2
Svar
34
· Visningar
4 321
Senast: Gnist
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Oseriös avel 2023