Messy
Trådstartare
En liten "undersökning"... vad tycker alla om "allt" och vad har ni för erfaranheter?
Min häst är sned i korset, höger sida är mer musklad + är högre. Hon vrider vänster bak när hon går... hon vrider själva rumpan mer på höger sida (alltså tar ut hela svängen så att säga).
kiropraktor har gått igenom hästen, rättat till henne (så nu är hon rakare), jag masserar själv + tömkör + låter en annan tömköra.
så
person 1) sätt en sula på vänster bak (jag påpekar att hon har sulor på alla 4), ok, sätt en tyngd (50g) på vänster bak, så att hon musklar sig.
person 2) blistra hasen, det sitter i hasen, blodblistra...
jag: ehhh BLOD...
person: ja men ta radital, det finns två punkter i hasen gnugga radital där...
jag: var sitter de punkterna då
person, men ta runt hela hasen då
person 3 (hovslagaren) VA ÄR DU GALEN... blablabla...
jag: ok men vad rä ditt förslad, jag frågar ju dig för att jag litar på det du säger.
person: ja, möjligtvis en kil, eller en ringsko (tror det var ringsko)
person 2 vill ändra hennes rörelsemönster
hästen har ju ryggproblem som inte ger med sig, och jag har testat "allt"... så jag börjar ju tro att det kanske kommer från den där vänster bak, att det inte alls är för att hon är sned, utan att hon går så konsigt att hon BLIR sned...
hästen är hältutredd, hon är inte halt.
Min häst är sned i korset, höger sida är mer musklad + är högre. Hon vrider vänster bak när hon går... hon vrider själva rumpan mer på höger sida (alltså tar ut hela svängen så att säga).
kiropraktor har gått igenom hästen, rättat till henne (så nu är hon rakare), jag masserar själv + tömkör + låter en annan tömköra.
så
person 1) sätt en sula på vänster bak (jag påpekar att hon har sulor på alla 4), ok, sätt en tyngd (50g) på vänster bak, så att hon musklar sig.
person 2) blistra hasen, det sitter i hasen, blodblistra...
jag: ehhh BLOD...
person: ja men ta radital, det finns två punkter i hasen gnugga radital där...
jag: var sitter de punkterna då
person, men ta runt hela hasen då
person 3 (hovslagaren) VA ÄR DU GALEN... blablabla...
jag: ok men vad rä ditt förslad, jag frågar ju dig för att jag litar på det du säger.
person: ja, möjligtvis en kil, eller en ringsko (tror det var ringsko)
person 2 vill ändra hennes rörelsemönster
hästen har ju ryggproblem som inte ger med sig, och jag har testat "allt"... så jag börjar ju tro att det kanske kommer från den där vänster bak, att det inte alls är för att hon är sned, utan att hon går så konsigt att hon BLIR sned...
hästen är hältutredd, hon är inte halt.