Blir vansinnig på min granne!

Pettsson

Trådstartare
Jag blir galen!

Katterna flyttade hit som små i januari, 12 veckor gamla. Nu är de typiska tonåringar och livet leker för dem. Tänk om mitt liv kunde leka likt deras :crazy:

Jag har gjort allt, jag frågade tom. grannarna om det va OK för dem när vi köpte katterna att vi gjorde det, vi bor i ett rätt tätbebott villaområde. Alla svarade att självklart va det det, de informerades om att katterna skulle komma att vistas utomhus via kattlucka osv. Allt har varit frid och fröjd tills för någon månad sen.
Givetvis strosar katterna runt i området, de tar dock inte stora svängar utan håller sig alltid runt omkring villan, precis som katter gör. De närmaste grannarna avgudar dem medan den näst närmaste grannen inte gillar dem alls. Hon har aldrig gillat katter och jag respekterar det. Jag har erbjudit samtliga grannar KattBort och köpt hem till de som vill ha sina rabatter fria från kattbajs och stänk vilket har fungerat bra. Jag har även erbjudit denna dam men hon har avböjt.

För en månad sen hotade hennes söner att slå ihjäl dem om de närmade sig tomten inför ett par av grannarna vi har. De ringde och talade om det och jag gick över för att återigen erbjuda medel och vad annat jag kunde göra för att hålla dem borta.
"Åh nej, de är inte aaaaalls till problem, de får gääärna gå runt här!"
"OK, men säg bara till om det är ngt problem så gör jag vad jag kan."
Jag sa även att de skulle kastreras veckan därpå.

Mm, så, då var den diskussionen tagen och det va uppenbarligen inga problem. Men efter det har hon spottat över katterna och pratat skit om mig, sagt att jag inte håller koll på dem, att de förstör hennes tomt och pissar ner.
Den snälla grannen ringde idag och berättade att återigen va katterna hotade av att sönerna skulle slå ihjäl dem utan min vetskap :crazy::(

Jag har gjort allt jag kan! Det va OK enligt henne att jag skaffade dem och ingen annan klagar. De håller sig här hemma mestadels och uträttar dessutom sina behov i min egen rabatt och i den närmsta grannens som sagt att hon vill det hellre än att de gick någon annan stans.

Vad ska man mer göra? Försäkra dem mot grannmisshandel eller vad?!

Sv: Blir vansinnig på min granne!

Grannar kan ju vara en ganska känslig fråga i sådana situationer.

Min första impuls var att du helt enkelt skulle säga till din "trevliga" granne som det är, att du hört via djungeltrumman att hon inte har så trevlig inställning till dina katter som hon säger.
Det kan ju iofs resultera i en dålig relation er emellan i framtiden, och "hotet" mot dina katter kanske kvarstår, men då har du i alla fall rensat luften?
Och om det var så att hon inte ville verka otrevlig och säga som det är, att hon inte vill ha dina katter i sin trädgård, så kan du ju nu en gång för alla föreslå KattBort?

Hade det varit risk för att min katt skulle råka illa ut p.g.a något sådant, så hade jag nog pratat med grannarna.
Men det kanske kan ses som lite ohyfsat.. vad vet jag.

Kan du inte smyga runt på "den elaka" grannens tomt och lägga ut KattBort i smyg mitt i natten så kanske dina katter inte kommer dit? :angel::idea:

Eller ligger problemet djupare än så? Kanske makt och kontroll över dig? I så fall är det nog inte katterna det handlar om utan något helt annat...

Saken är den att jag har pratat med henne, nu två gånger. Jag har tagit upp vad jag hört och hon har sagt det motsatta, dvs. att hon inte har några som helst problem med dem. Jag har till och med tagit med mig en burk KattBort till henne som hon skulle få men hon tog inte emot det.
Så vad mer kan jag göra?

Haha! Jag har också funderat på det :D

Som du säger akn det vara annat som ligger bakom. Jag är ny i grannskapet sen ett år tillbaka, min sambo har bott här i tre år. Vi är yngst och väldigt omtyckta, våra andra grannar ägnar oss mycket uppmärksamhet, likaså katterna. Jag tror att det sticker henne i ögonen eftersom hon va här först, hennes barn har vuxit upp här osv. Vad vet jag?

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 467
Övr. Katt Vi har fått en riktig ”katt-boom” på gatan, med flera grannar som skaffat katt nästan samtidigt (eller om alla katter tillhör samma...
Svar
2
· Visningar
1 807
Senast: cirkus
·
Övr. Katt Har varit sjuk och inte varit ute i trädgården på tre dagar. Vilket också innebär att jag på tre dagar inte har tagit den dagliga...
2 3
Svar
46
· Visningar
7 494
Senast: Breaktown
·
Övr. Hund Sen jag flyttade ut på landet har jag blivit väldigt hundsugen igen. Det som hållit mig från att skaffa hund är att min katt inte klarar...
2 3
Svar
57
· Visningar
4 630
Senast: Liten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar