Blir så förbannad!

Nickelodion

Trådstartare
Var nyligen inne på svenska hästars värns hemsida och läste om alla tragiska vanvårds fall. Men det som gjorde mig mest förbannad var dem här hästmarknaderna.:devil: Herregud! Att det har varit tillåtet att ordna dessa är helt sjukt.

Ett trettio tal hästar som binds upp och står hela dagen. utan vatten.
Dom ramlar och trasslar in sig i grimskaften och ingen bryr sig. Hästar som kommit lös är det ingen heller som bryr sig om.
Försöker sälja vanställda föl som kanppt kan gå....:(
Folk är berusade...
Jag hoppas verkligen att det inte finns några längre men det gör det säkert....:cry: läs detta http://www.shv.org/hastar_marknad.html

Mallan

Sv: Blir så förbannad!

Det är helt vidrigt, jag vill knappt ens en gång veta.

VARFÖR kan människor göra sånt här ?

Jag har aldrig bevittnat något grövre djurplågeri på nära håll, men det skulle bli ett förbannat liv om det hände. Tror inte jag skulle hålla mig till lagen i ett sånt läge, utan olaga hot och trakasserier skulle det bli från mitt håll.

För i min värld får man vara grov mot den som plågar ett djur.

Bli gärna medlemmar i SHV och stöd deras verksamhet. Det är bra att samla ihop pengar och ge SHV, de jobbar enbart ideéllt så allt stöd de får hjälper hästarna.

Skriv protestbrev och sänd till kommuner som ordnar hästmarknader. Protestera!! Genom att göra något kan vi hjälpa.

Balderum, medlem i SHV

Om jag inte tar alldeles fel så har man slutat ha hästar på Sjöbo.

Immer

Här uppe i norr så var det en familj som anmälde sig som fodervärdar till en ponny och detta blev de lovade.De fick en stor häst som inte gick hantera överhuvudtaget den var farlig och den var så illa däran att länsvetrinären tyckte hästen skulle avlivas.SHV vägrade detta och de ville ha tillbaka hästen.Länsveterinären tvångs omhändertog hästen och avlivade den.
Ibland tycker jag att vi förmänskligar djuren vi tror att vi hjälper dem genom att hålla dem vid liv. Men det är vår egen feghet för sorg och smärta att förlora en vän som styr.

Jo marknaden i sjöbo är ner lagd nu. Det var ett repotage på tv om just det stället.

En häst som blivit vanvårdat är kanske inte den hästen som har störst tillit till människor. Det är ju tragiskt att det slutar med avlivning iallafall. Jag tycker att dem hästarna borde få en chans till ett bättre liv.

Sen måste man vara rätt person att åta sig en sån häst, jag vet inte om jag skulle klara av det...

Mallan

det är alltid hemskt när hästar behansdlas illa.
Jag bor själv rätt nära ulrika och åker dit varje år, och så hewmskt är det inte som det beskriver på sidan, har aldrig sett några som försökt slita sig lr bråk mellan hästarna.
Jag stödjer inte marknader men tycker att folk ska hålla sig till sanningen...

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka