blir galen - hjälmtråd

panaccea

Trådstartare
Min hjälm har börjat ge mig blåsor i pannan :crazy:Så jag måste mao ha en ny hjälm!

Jag har haft Horka fram tills nu men jag vill ha nått annat denna gången. Champion showring passar inte min huvudform alls..

Har varit sugen på att beställa hem en C.O hampton eller h2000 men jag är MKT tveksam till att beställa hjälmar på nätet.. passar dom inte så är dom svårsålda på begagnatmarknaden.. och jag har inte penga i överflöd som jag kan kasta ut bara sådär.

Vill alltså ha en BRA kvalitetshjälm det gör inget om den kostar lite mer. Men den måset vara SKÖN (annars tar jag den inte på mig och jag har lovat både mig själv och omgivningen att sluta rida utan hjälm.)

JW- Blir man totalt utmobbad på dressyrbanorna om man kommer i en sån? det är den enda jag provat hittills som varit riktigt skön och som sitter som en smäck! men tycker själv den är lite mkt hopp..

Hjälp! :bump:

Ser gärna era egna bilder på era hjälmar.

Sv: blir galen - hjälmtråd

Jag ska köpa en GPA, den är väldigt skön. Men har köpt en billig traditionell dressyrhjälm som jag ska ha på tävling, då jag inte riktigt tycker att GPA hör hemma på dressyrbanorna.

Jag tycker alla ventilationshjälmar är dö-fula :o så allt med stripes, plast och flugögon gåt fet-bort :D

Jag vill se snygg och prydlig ut även när jag är på hemmaplan och på träningar.

tillhör kategorin ful vetilationshjälm.. :p den passar inte heller optimalt..

Jag har en CO Wellington Classic, snygg, skön och helt perfekt!

Har dock ingen bild men ser ut om en JW utan autograf. Nej, man blir inte mobbad för att ha en sådan hjälm.

:)

jag har en charles owen hampton, det är samma modell som the rider fast med läderband så testa en the rider om det finns i nån affär där du bor så vet du storleken.

Jag har en Jacson Ridhjälm Lyx som jag tycker är superskön. Min är köpt på citygross för 4-500 kr.

Nej du blir inte mobbad på dressyrbanan med en JW :p
Jag tävlar dressyr i min, och tom min tränare tycker att den är snygg :D

Ska smygkika lite vad folk har på huvudet nu när vi åker o tävlar i helgen :D hade beställt en svart och den kom idag (har dock ingen köptvång på den, jobbar i butik) Men tyckte inte alls det var lika snyggt som den blåa.. jag passade mkt bättre i den blå.. men då måste jag köpa ny kavaj och DET är min plånbok verkligen inte i trim för nu.. oas blir det ju inte fler tävlingar förren till våren iaf.. så kanske skulle satsa på blå... fast får för mig att den blir ännu mer "hopp" då :D

Vilka problem man har :D

Nu har jag bestämt mig!

Det blir en C.O wellington! :)

Provade även the rider men den hade inte alls samma passform som JWn och wellingtonen :( synd, den var i något bätte prisklass :angel:

Ja ska beställa en CO SJ :D En här på buke sa att den va lika i storlkarna som JW så dt blir en 58 för mig :idea:(:

jag har svinsvårt med hjälmar. måste ser ut att sitta långt över skallen..o ser stora o klumpiga ut. speciellt champion hjälmarna.
jag köpte snabbt en hjälm fråm börjes...den med ventilation i knoppen, dvs ser ut som en vanlig svart hjälm..den va billig, runt 250 kr eller ngt...jag blev mäkta förvånad när det kändes så himla bra! det va bara ett snabb köp, behövde en svart hjälm till en tävling.

Källqvists Tuff rider är klassiskt vanlig utan några fula ventilationsprylar och liknande. Finns på Granngården. väldigt enkel och skön att ha på sig. (och borde passa på dressyrbanan) Champion showring passar inte mitt huvud heller med det gör Tuff rider. kan vara värt att prova.

Det där med blåsor känner jag igen, Jag får det ibland av min träningshjälm därför att det blir så mycket bakterier av allt svett och kosmetika i hjälmen som tränger sig in i porerna typ :) Jag tvättade min hjälm med tvål och vatten och det blev bättre! Men rakarns vad det svider när man får dom där små små blåsorna!!!:smirk:

Är det deras nya eller? Brun? Jag provade en på Börjes och började nästan gråta i bilen hem för att jag inte köpte den! Hade inte råd med den just då men den är ju för UNDERBAR!

*Avundsjuk*

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka