Blir frustrerad!!!

B

BJÖRKIS

Tävlingspållarna har nu en veckas semester från all ridning och motion, går i hagen och bara latar sig och leker.
Dessvärre har de båda båda börjat tappa vikt som jag nämnt i en tidigare tråd, de knaprar bara i sig hälften av det hö som jag räknat med i foderstaten, då tryckte de i sig runt 8 kg men är nu nere på runt 4 och det är alldeles för lite, de tror att de klarar sig på betet som finns i hagen men det gör de inte. Vet inte riktigt hur jag skall göra, vill inte plocka in dem på box under natten heller eftersom vädret är fint och de trivs bäst ute.
Har nyligen höjt kraftfodergivan från 0,7 kg till 1,1 kg, jag hoppas kunna se resultat snart, det har bara gått 5 dagar än så länge.

Hur hade ni gjort? Vill ju inte trycka i dem alltför mycket kraftfoder heller.
Det är ett evigt dilemma det här när gräset kommer, gott gott tycker pållarna och glömmer bort höet, skratt. :D
 
Jag skulle nog öka på krafftfodergivan i alla fall. Nya Krafft Groov eller Hippo Alfa skulle nog funka bra.

mvh Jessica
 
Jovisst blir jag tvungen att öka kraftfodret om jag inte ser resultatet av höjningen vi nyss gjort, men det var ju som sagt bara 5 dagar sedan vi höjde och så fort brukar man normalt sett inte se resultat, 2 veckor räknar jag med iaf.

Har det inte hänt något då blir jag självklart tvungen att höja ännu mer. Fodrar gärna med Vetekli, Betfor då de älskar det. Hur mycket kan man ge av detta utan risker? Bör vara ganska mycket.
Vid en eventuell höjning igen blir jag även tvungen till att dela upp givan på 2 ggr per, annars blir det för mycket att bara fodra med en giva om dagen.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Visste inte vilken rubrik som passade bäst så moderator får flytta om tråden ligger fel. Jag har efter alldeles för många år och för...
9 10 11
Svar
209
· Visningar
23 048
Senast: Alexandra_W
·
Hästvård Hej alla. Jag sitter i ett litet dilemma, som börjar att gå mig på. Min häst står i ett jättetrevligt stall, med fantastiska omgivningar...
2
Svar
24
· Visningar
2 970
Ridning Det här blir ett långt inlägg men skulle vara jättetacksam om nån pallade läsa och ville hjälpa mig att fundera på vad som kan göras...
2
Svar
21
· Visningar
4 249
Hästvård Hej Sedan förra söndagen (8 dagar nu) har min Nordsvensk haft diarré. Han får 1 dl betfor som jag blöter till honom och ger morgon och...
2
Svar
26
· Visningar
5 238
Senast: TinyWiny
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp