Blir det ett decimerat startfält på ponny/junior-SM i år?

break_a_leg

Trådstartare
Från förbundets hemsida:
Junior- och ponny-SM i dressyr flyttat

På grund av praktiska problem för arrangören är SM i dressyr för junior- och ponnyryttare 2009 flyttat till den 12-14 juni.

Tävlingsplats och arrangör är fortfarande Eskilstunaortens Ryttarförening på Vilsta ridskola i Eskilstuna.

Tidigare datum för mästerskapet var 9-12 juli men nu är det alltså ändrat till 12-14 juni 2009.

Jag tror iaf att det kan göra att startfälten blir decimerade...

Sv: Blir det ett decimerat startfält på ponny/junior-SM i år?

OJ! Det tror jag kan göra att det bli jobbigt för folk som vill se till att ha ett extra kval i bakfickan :cool:

Det som är positivt är väl kanske att alla som är kvalade kommer att få plats. Förra året kom inte alla kvalade ponnyer med.

Det lär väl bli lite hårdare konkurens också, i och med att de som har klarat sig bäst och kvalat i tid är med. De som inte har haft ilka mycket framgång och förlitar sig på den sista månaden kommer nog inte hinna.

Det är bara att fler klubbar tar sig i kragen och anordnar natioella ponnytävlingar! Det lär bli massor med bortlottningar på de tävlingar som är innan SM.

Vad krävs idag för att komma med till SM, resultat i nationella tävlingar?

Ja oj vad mycket anmälningar det kommer att bli på de nationella tävlingarna i vår ,och vad många bortlottningar det kommer att bli

Ponny måste kvala på nationella tävlingar, junior på stor häst kan kvala på regional tävling (om det inte är ändrat).

Trist, det kommer nog bli väligt jäktat i vår med många anmälningar och massor av bortlottningar :( Men personligen har jag nog inte så mkt emot det då det blir större chans för mig att hinna rida ponnySM..

Det är ju ypperligt för de som redan är kvalade, även om man inte ligger i topp med sina kvalresultat.

Jag tycker att det är alldeles för tidigt med SM i juni! Att det lades i juli förstår jag, men att sedan flytta fram det ytterligare en månad tycker jag är fel. Kan inte den ordinarie arrangören ta arrangemanget kanske någon annan klubb kan?

Tror att det har att göra med att det annars skulle bli väldigt tätt för de deltagare som också ska rida NM och EM

Förra året gällde regional för juniorer. Jag ska i alla fall se till att ta mig dit en dag, det är bara 1½timme för mig :D

Ser att det står 12-14 juni ,men det blir ju bara tre dagar...SM brukar ju gå på 4 dgr ,torsdag-söndag:confused:

delvis kl.

Intressant också eftersm de flesta skolor inte har slutat då. Vi har stora slutprov sista veckan, och har man långt att åka så missar man kanske en del. Nej tycker det 'är kass att de inte försökte byta arrangör alt. lägga det senare ist. Och framförallt påverkar det ju just ponnyryttarna eftersom det krävs kval på nat. nivå, ch trots allt är ponnydelen av ponny+jsm den större delen, så det känns inte riktigt rätt.

Men vad f-n!!! :mad: Jag har ju inte ens slutat skolan då! :eek:

tänker: "inte stressa nu, inte stressa"

Det som jag tycker är värst är att många skolor har sin skolavslutning planerad till just den här helgen. Det måste ju vara jätte många som får välja att vara med på sin skolavslutning( i tex 9:an eller gymnasiet) eller att rida SM:mad: Det tycker jag inte är riktigt ok!
Inte ok om man tänker på Dyltabruk och Karlstad som arrangörer heller! Vi vill ju ha fler som arrangerar tävlingar men det kommer ju inte resultatet att bli efter det här

Det som jag tycker är värst är att många skolor har sin skolavslutning planerad till just den här helgen. Det måste ju vara jätte många som får välja att vara med på sin skolavslutning( i tex 9:an eller gymnasiet) eller att rida SM:mad: Det tycker jag inte är riktigt ok!
Inte ok om man tänker på Dyltabruk och Karlstad som arrangörer heller! Vi vill ju ha fler som arrangerar tävlingar men det kommer ju inte resultatet att bli efter det här

Ja, antingen har man avslutning i samband med denna helg elle så går man fortfarande i skolan och slutar veckan efter...

Det är tråkigt för både Dylta och Karlstad som fixar tävlingar - frågan är om dessa tävlingar blir av?

Det skulle ju behövas fler natioenlla tävlingar för ponny året om om SM ska ligga i juni hädan efter.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Nu har nedräkningen börjat inför ponny-SM i dressyr. Efter ett sent avhopp från den tidigare SM-arrangören fick Grevagårdens...
Svar
0
· Visningar
356
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter På grund av ändrat datum för ponny-EM har SM i dressyr för ponny och juniorer flyttats till den 15-17 augusti. Arrangör är samma, Åsbo...
Svar
0
· Visningar
470
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Föreningen för Equality Riders arrangerar SM i dressyr för ponnyryttare och juniorer, men mästerskapet har fått ett nytt datum. ...
Svar
0
· Visningar
546
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter (SvRF) På grund av praktiska problem för arrangören är SM i dressyr för junior- och ponnyryttare 2009 flyttat till den 12-14 juni...
Svar
0
· Visningar
511
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka