Blir behandlad som en löptik?

Bonica

Trådstartare
Dom sista veckorna har min ena tik blivit behandlad som att hon höglöper av andra hundar, både av mina andra hundar och hundar i bekantskapskretsen.
Tikarna rider på henne och hanarna piper och uppvaktar henne, jag har trott att hon haft ett tyst löp eller varit på väg in i löp men det pågår vecka efter vecka och min hanhund har parat flertalet tikar men gör inga parningsförsök utan uppvaktar bara.
Jag har även en tik som är galen i att markera över dom andra hundarnas kiss och ikväll luktade hon på denna tiks kiss och hoppade undan.
Börjar bli lite orolig för ev livmoderinflammation och likande sjukdomar :/
I övrigt är hon precis dom vanligt och hon har ingen feber eller nedsatt allmäntillstånd.
Tacksam för er hjälp såhär mitt i natten:)

Ska även tillägga att hon kissat mycket sista tiden.
(Hon brukar skvätta helt otroligt mycket även innan löp )

Dom sista veckorna har min ena tik blivit behandlad som att hon höglöper av andra hundar, både av mina andra hundar och hundar i bekantskapskretsen.
Tikarna rider på henne och hanarna piper och uppvaktar henne, jag har trott att hon haft ett tyst löp eller varit på väg in i löp men det pågår vecka efter vecka och min hanhund har parat flertalet tikar men gör inga parningsförsök utan uppvaktar bara.
Jag har även en tik som är galen i att markera över dom andra hundarnas kiss och ikväll luktade hon på denna tiks kiss och hoppade undan.
Börjar bli lite orolig för ev livmoderinflammation och likande sjukdomar :/
I övrigt är hon precis dom vanligt och hon har ingen feber eller nedsatt allmäntillstånd.
Tacksam för er hjälp såhär mitt i natten:)
Jag hade blivit lite bekymrad och precis som du funderat över livmoderinflammation, slidkatarr eller nåt liknande. Hade nog gått till veterinären.

Liknande trådar

R
Hundhälsa Jag funderar på det här med hanhundar och löptikar, och vad det är som gör att hanar kan reagera så väldigt olika. Vi har fyra hanar i... 2
Svar
32
· Visningar
1 343
Senast: hastflicka
·
Hundhälsa Flertal hanhundar är just nu helt tokiga i min tik. Det ska luktas och slickas om dom får möjlighet, det bryts av oss ägare och så tog...
Svar
4
· Visningar
517
Senast: Wenniz
·
Hundhälsa Hej alla! Vi trodde vår lilla löpte första gången för någon dryg månad sedan - hon började kissa hela tiden, blev superkelig, verkade få...
Svar
6
· Visningar
680
Hundhälsa Säkert en korkad fråga, men jag måste kolla 😁 Hon har sitt andra löp nu, hon är 15 månader, löpt runt 10 dagar, första dagarna har vi...
Svar
2
· Visningar
545
Senast: movi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka