Thunder_rose
Trådstartare
Jag o sambon har 2 st bondkatter ( en hane o en hona) som vi räddade från avlivning. Båda va då ca 8 månader gamla.
(Vi kastrerade hanen nästan direkt)
Nu börjar jag fasiken ångra mig!
För det första var dom inte riktigt helt rumsrena när vi fick dom ( hon sa att dom va det..) men det brukar ju inte vara några problem med att lära dom.
Trodde jag..
MEN nu har det gått ca 3 månader sen vi fick dom och dem skiter i badkaret direkt dom får tråkigt eller under natten och honan kissar i vardagsrummer..
Nu är jag verkligen trött på att gå och skura efter dom!!
Jag fyar direkt jag ser vad som hänt och tar dom till kattlådan ( som alltid är rengjord) Men ändå ska dem hålla på o äckla sig.
Känner verkligen att jag inte orkar med det här längre, visst hade man fått dom som kattungar hade man lärt upp dom rätt o fel från början. Men nu är dom såpass gamla och dom bryr sig inte!
Dom busar så mattorna flyger runt i lägenheten, tar även ett race i våran nya skinnsoffa, uppe på diskbänken o letar mat osvosv.
Nu har det gått så långt att vi börjat tänka på avlivning, för vi vill inte ha kvar dom..
Visst dom är jätte gosiga o mysiga ibland, men det här funkar inte längre.
Så vad ska vi göra??
Ska vi fortsätta försöka få dom rumsrena eller avliva dom?
Tror knappast att någon vill ha stora katter som delvis är rumsrena
(Vi kastrerade hanen nästan direkt)
Nu börjar jag fasiken ångra mig!
För det första var dom inte riktigt helt rumsrena när vi fick dom ( hon sa att dom va det..) men det brukar ju inte vara några problem med att lära dom.
Trodde jag..
MEN nu har det gått ca 3 månader sen vi fick dom och dem skiter i badkaret direkt dom får tråkigt eller under natten och honan kissar i vardagsrummer..
Nu är jag verkligen trött på att gå och skura efter dom!!
Jag fyar direkt jag ser vad som hänt och tar dom till kattlådan ( som alltid är rengjord) Men ändå ska dem hålla på o äckla sig.
Känner verkligen att jag inte orkar med det här längre, visst hade man fått dom som kattungar hade man lärt upp dom rätt o fel från början. Men nu är dom såpass gamla och dom bryr sig inte!
Dom busar så mattorna flyger runt i lägenheten, tar även ett race i våran nya skinnsoffa, uppe på diskbänken o letar mat osvosv.
Nu har det gått så långt att vi börjat tänka på avlivning, för vi vill inte ha kvar dom..
Visst dom är jätte gosiga o mysiga ibland, men det här funkar inte längre.
Så vad ska vi göra??
Ska vi fortsätta försöka få dom rumsrena eller avliva dom?
Tror knappast att någon vill ha stora katter som delvis är rumsrena