Ett tips - nu drar Naturskyddsföreningen igång vårens klädbytardagar Här på min ort är det bytardag 6e april Man lämnar alltså in plagg och får kuponger för dem som man sen "köper" "nya" plagg för .
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag har sett den, 6e april här också! Jag har planerat att åka dit om inget oförutsett händer. I "värsta fall" hittar jag inget jag vill ha, men blir av med fem plagg/skor, vilket också är positivt!Ett tips - nu drar Naturskyddsföreningen igång vårens klädbytardagar Här på min ort är det bytardag 6e april Man lämnar alltså in plagg och får kuponger för dem som man sen "köper" "nya" plagg för .
Jag har sett den, 6e april här också! Jag har planerat att åka dit om inget oförutsett händer. I "värsta fall" hittar jag inget jag vill ha, men blir av med fem plagg/skor, vilket också är positivt!
Nej jag är inte så förtjust i begagnade kläder. Jag tittar gärna i second hand, fast jag brukar inte hitta någonting som passar. Är ju väldigt förtjust i tweedkjolar och dylikt i teorin, men har för stor ända jämfört med 40-talsdamer i praktiken.Jag köper gärna möbler och inredning begagnat, det är ganska lätt, finns på fb-grupper och liknande.
Men jag skulle gärna köpa mer begagnade kläder och skor! Men tycker det är svårt. Var köper ni era begagnade kläder? Myrorna har gått i konkurs här, men det gick inte att handla där, dom hade sorterat efter färg, helt omöjligt att hitta. Fb tycker jag har "dåligt utbud" och på Tradera är frakten så dyr..
Hur gör ni?
Bor för övrigt i en stad med typ 30k invånare, så vi har inte jättemycket begagnat-butiker. Loppis brukar ha fel utbud, "tantkläder" eller barnkläder.
Och vinterutrustning, pjäxor och skidor, skridskor har jag hittat jättebra flera år i rad nu till barn.
Mycket billigare än att hyraFörra året köpte jag slalomskidor, stavar och pjäxor till mig på en second hand för sammanlagt tjugofem (25!) kronor. Funkade perfekt!
Samt skridskor för åtta (!) kronor.
Mycket billigare än att hyra
Jag tycker också att det är svårt med kläder på second hand. Håller med om möbler - hade kunnat hitta HUR mycket fint som helst om jag bara hade haft plats för det..... Och ÄLSKAR att titta på porslin, glas, och dylikt. För att inte tala om gamla vackra örngott, dukar, handdukar, osv.....Nej jag är inte så förtjust i begagnade kläder. Jag tittar gärna i second hand, fast jag brukar inte hitta någonting som passar. Är ju väldigt förtjust i tweedkjolar och dylikt i teorin, men har för stor ända jämfört med 40-talsdamer i praktiken.
Möbler däremot.
Och vinterutrustning, pjäxor och skidor, skridskor har jag hittat jättebra flera år i rad nu till barn.
Facebookgrupper!Jag köper gärna möbler och inredning begagnat, det är ganska lätt, finns på fb-grupper och liknande.
Men jag skulle gärna köpa mer begagnade kläder och skor! Men tycker det är svårt. Var köper ni era begagnade kläder? Myrorna har gått i konkurs här, men det gick inte att handla där, dom hade sorterat efter färg, helt omöjligt att hitta. Fb tycker jag har "dåligt utbud" och på Tradera är frakten så dyr..
Hur gör ni?
Bor för övrigt i en stad med typ 30k invånare, så vi har inte jättemycket begagnat-butiker. Loppis brukar ha fel utbud, "tantkläder" eller barnkläder.
Om jag hittar något jag gillar, absolut! Och skulle den råka vara smutsig, då får jag väl tvätta.Köper ni överdelar begagnat? Tänker på risken att få ett svettigt plagg
Fast vissa plagg börjar ju lukta svett så fort du sätter på dig det spelar inte någon roll hur mycket det tvättasOm jag hittar något jag gillar, absolut! Och skulle den råka vara smutsig, då får jag väl tvätta.
Second hand, finns olika second hand butiker här. Gjort en hel del kap.Hur gör ni?
Det beror ju mer på material än att det är begagnat?Fast vissa plagg börjar ju lukta svett så fort du sätter på dig det spelar inte någon roll hur mycket det tvättas
Inte om det är naturmaterialKöper ni överdelar begagnat? Tänker på risken att få ett svettigt plagg
Det beror ju mer på material än att det är begagnat?
Okej, jag har väldigt dålig koll på det.Inte om det är naturmaterial
Jag undrar samma sak så är inte så mycket till hjälp.
Till barnet köper jag allt begagnat, jätte lätt, det finns massor med bra annonser på Facebook i olika nischade grupper och på second hand butiker är utbudet rätt bra. Men utbudet av begagnade vuxenkläder känns mycket sämre och det är klart som vuxen byter man ju inte storlek på samma sätt som barn.
Men kanske kollar jag på fel ställen , känns som om det bara finns gamla Agdas kläder ungefär.
Umeå och Piteå är ändå inte de minsta städerna även om det inte är Stockholm.