Blev ingen valp...

N

nässla

Vi hade ju kommit med på intesselistan för en rottisvalp som kulle födas nu i vår, men vid ultraljud av tiken visade det sig att hon var tom...
Tikens matte och husse verkade uppriktigt förvånade över att det inte tagit då det varit en parning "enligt handboken" men kanske berodde det på att hanen är såpass gammal (9 år).
Jaja, det finns ju inte så mycket mer att göra åt det än att bära ner de redan inköpta matskålarna och kopplet i källaren och hoppas att det kommer fler chanser, kanske de hittar någon annan passande hane till tiken så att de kan göra ett nytt försök nästa år...
Men besviken blir man, kan ju inte förneka att vi hoppades och trodde :cry:
 
Sv: Blev ingen valp...

Samma sak hände mig när jag skulle köpa valp för 5 år sedan. Tiken visade sig vara tom på UL. Så besviken man blir!
Men den uppfödaren som jag tingat valp av tog kontakt med en annan uppfödare och frågade om hon hade valpar otingade. Så jag fick en liten ESS-valp ialla fall.
 
Sv: Blev ingen valp...

Tråkigt när det händer,men det finns ju flera uppfödare i landet som har/kommer ha valpar.;)

Så,än är hoppet inte ute ju,bara leta vidare:p
 
Sv: Blev ingen valp...

Vi har kollat på några fler ställen och har anmält intresse på ett par kullar, men vi hade fastnat väldigt mycket för just de här föräldrarna och den här kullen. Men men, man vet ju aldrig vad som händer, man kan ju snubbla över något kanske ännu bättre :)
 
Sv: Blev ingen valp...

Vi var intresserade av en kull schäfervalpar förra året, men det visade sig att tiken gick tom. Lite besvikna var vi då.

(Idag är vi desto gladare, maken återuppväckte sin kärlek för göttiisarna och det blev en sådan i stället. I gengäld bar den tiken på hela tolv valpar :eek: av vilka sju överlevde och det är en stor kull redan det.)
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Ber först om ursäkt för en vägg av text men jag känner att jag vill få lite extern input. Jag har medvetet inte nämnt namnet på ras...
2 3
Svar
47
· Visningar
9 280
Senast: dobbis
·
Hundavel & Ras Dräktig Ridgeback. Vi parade henne den 17,18,19 och 20 Oktober. Vi har hannen också och de har fått en kull för 3 år sen med 13 friska...
Svar
18
· Visningar
5 251
Senast: regina11
·
Övr. Hund Hej! Den här frågan har säkert varit uppe på tapeten många gånger men eftersom jag inte hittade en tråd som riktigt relaterar till min...
Svar
11
· Visningar
4 353
Senast: Dopy
·
Övr. Hund Hej! Jag vet inte om jag är galen eller inte. Jag är aktiv inom lydnad och rallylydnad främst, jobbar tre timmar i veckan som...
2 3
Svar
51
· Visningar
4 808

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp