Blek avföring?

bambi82

Trådstartare
Vi har en gammal stallkatt hemma som vi tog in i vintras pga att han fick så mkt stryk.

Han har trivits jättebra som innekatt men har senaste veckorna magrat ur, är inte alls så lekfull som tidigare (var förut lekfarbror åt våra två yngsta katter) och så är hans avföring väldigt blek.

Han har god aptit och äter som han ska.

Nån som har nån idé på vad detta kan bero på?

Sv: Blek avföring?

Äldre katter får ganska ofta problem med lever, njurar och/eller diabetes. Kolla med vet. Har det inte gått så långt än kan han må bra ett bra tag till på specialfoder.

Lycka till!

Sv: Blek avföring?

På människor så brukar gallproblem yttra sig som blek/grå avföring...Det låter som att gammelkatten har problem med levern/gallan.

Liknande trådar

Katthälsa Hej! Känner att jag behöver bolla av mig lite och få höra med andra som gått igenom samma sak. Har det gått rätt till eller är jag bara...
Svar
15
· Visningar
3 177
Senast: WildHorse
·
Katthälsa Hej kära Buke, En av våra stallkatter har tunnat ur under vintern. Runt jul var han normal, men hade enorm aptit. Vi gav honom normalt...
Svar
3
· Visningar
1 979
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Hej! Har läst spaltmeter här på forumet och sett att det finns mycket kunniga människor och bra tips! Känner mig ändå vilsen i denna...
Svar
9
· Visningar
2 681
Senast: axel
·
Övr. Katt Lååångt men väldigt tacksam för de som orkar läsa. Har ett dilemma, som jag gärna tar emot utomståendes input angående. Fast ber er...
2
Svar
30
· Visningar
5 110
Senast: Alexandra_W
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar