Blått hår

Bufera

Trådstartare
Ska försöka mig på något helt nytt med mitt hår, alltid färgat brunt eller brunt med rött i. (Mörkbrunt, senast var svart rödbrun vilket jag trivdes jätte bra i)

Någon här som har blått? Jag vill inte färga bara blått, mörkt med blått tänker jag. Typ ombre kanske? Tips?
Kommer färga på salong, vill ha lite mer konkreta saker på vad jag vill ha innan jag bokar tid :D

Jag har olika nyanser av blått och lila. På mig sitter Joico color intesity riktigt stenhårt. Behöver bara färga om ca var 3e månad om ens det. Blev lite förvånad för på andra sitter det inte alls så bra. Hade först som en ombre men körde sen i princip hela håret.

Vill man inte ha lika instensiva färger kan tex Maria Nilas färginpackningar funka.

Har även haft alla möjliga färger förr o kört med typ directions färger, men det har förgat av sig mycket och tvättats ur snabbt.

Bild från förra sommaren när jag gjorde det första gången med joicos färger hos frisör.

Bifogade filer

• 8554A3C8-F891-4B14-8E95-8D1B41CCBD4D.webp
    8554A3C8-F891-4B14-8E95-8D1B41CCBD4D.webp
    135,5 KB · Visningar: 115
Passar på att flika in och fråga: Hur blond måste man vara för att färgerna ska fastna? Jag vill inte behöva bleka håret men vill jättejättegärna färga håret rosa eller lila.

Min hårfärg:

IMG_2018-08-26_bukefalos.webp

Skulle det funka för mig att färga/tona det utan att bleka eller är det kört?

Passar på att flika in och fråga: Hur blond måste man vara för att färgerna ska fastna? Jag vill inte behöva bleka håret men vill jättejättegärna färga håret rosa eller lila.

Min hårfärg:

Visa bifogad fil 18644

Det skulle säkert synas men underliggande färg påverkar nyansen och det fäster ofta inte så bra. Men kan bli snyggt bara att det kräver underhåll.

Ska försöka mig på något helt nytt med mitt hår, alltid färgat brunt eller brunt med rött i. (Mörkbrunt, senast var svart rödbrun vilket jag trivdes jätte bra i)

Någon här som har blått? Jag vill inte färga bara blått, mörkt med blått tänker jag. Typ ombre kanske? Tips?
Kommer färga på salong, vill ha lite mer konkreta saker på vad jag vill ha innan jag bokar tid :D

jag har blått, har kört blekning+ Directions Midnight Blue och Lagoon blue

https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10155698395125765&set=a.429372080764&type=3&theater

Min hårfärg:

Visa bifogad fil 18644

beror kanske på vad man använder för färg.. Jag använder Directions, och det fäster knappt alls på min naturliga cendrefärgade utväxt, men fäster jättebra på det som är blekt. Du behöver inte bleka mycket, det behöver liksom inte vara platinablont. Som jag fattat det är blekningen till för att luckra upp hårstråna så att färgen kan fästa.

beror kanske på vad man använder för färg.. Jag använder Directions, och det fäster knappt alls på min naturliga cendrefärgade utväxt, men fäster jättebra på det som är blekt. Du behöver inte bleka mycket, det behöver liksom inte vara platinablont. Som jag fattat det är blekningen till för att luckra upp hårstråna så att färgen kan fästa.
Hmm okej, tack för svaret! Jag vill absolut inte bleka håret så då får det nog vara.

Min hårfärg:

Visa bifogad fil 18644

Jag måste bleka för att det 1. Ska fästa 2. Bli ordentlig färg. Bleker jag inte så blir det mer en Touch av rosa som snabbt tvättas bort.
(Utväxten på bilden)

Bifogade filer

• Screenshot_20180829-160652_Instagram.webp
    Screenshot_20180829-160652_Instagram.webp
    68,8 KB · Visningar: 78
@niphredil Beroende på om du vill ha "knalligt" eller ej så kan lila vara förvånansvärt enkelt.
Bjuder på en halvsuddig bild:

226832_1055302180938_1951291_n.jpg

Jag har typ askblont hår och det är färgat direkt på. Schwartzkopf Brilliance (vanligt märke som finns överallt). Rufsig hårbild nedan för referens till min ursprungsfärg.

20264630_10211520930277027_5529305306659141391_n.jpg

Knalliga färger är jobbigare (både att få till och behålla). Men mycket beror ju på hur håret är och så.

Tror att din grundfärg är lite för mörk för att få det resultat du eftersträvar! Men du kan säkert få en mörkare blå nyans!
Har du obehandlat hår så lär det fästa sämre. Har du varma toner kommer du inte få en kall nyans.

Jag freakarde ut igår och gjorde mitt hår rosa. Hade i grunden naturligt blont hår. Färgen tog lite bättre på längder/toppar där håret var torrt och mer nött av styling och silvershampo.

6F322020-DA44-4AB7-A797-0934F5BD558A.webp

Här är produkten jag använde! Du kanske ska testa den blåa själv och se hur det funkar i ditt hår? Finns alltså i olika färger

89FEEF20-3B09-45BB-953A-004C82904F82.webp

Misstänker att frisören kommer vilja bleka ditt hår rejält...

Jag hade blått hela sommaren, med isblå/vita toppar.

31841689_10216526385771172_6867622229216067584_n.jpg

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har svart hår med inslag av naturliga gråa slingor. Testa de att tona håret i knallrosa så det gråa färgades rosa och det blev OK...
2
Svar
23
· Visningar
1 389
Senast: Wingates
·
Kropp & Själ Jag har mörkbrunt hår som numera färgas för att inte bli grått. Men det blir lätt lite platt och trist i färgen, särskilt på vintern. På...
Svar
2
· Visningar
632
Senast: Tilly_85
·
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 087
Senast: Sassy
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 506
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar