Blått hår

Passar på att flika in och fråga: Hur blond måste man vara för att färgerna ska fastna? Jag vill inte behöva bleka håret men vill jättejättegärna färga håret rosa eller lila.

Min hårfärg:

Visa bifogad fil 18644

Skulle det funka för mig att färga/tona det utan att bleka eller är det kört?
Mörklila kanske kan gå, men det kan som sagt vara svårt att få färgen att sitta.
Det måste ju vara en lila/rosa färg som är mörkare än ditt eget, annars blir det nog konstigt..

@alla Tack för era svar! Mitt hår är glansigt som tusan så tror inte att det kommer fösta särskilt väl, kan knappt få det att sitta kvar i en tofs liksom.

Jag får fundera vidare :).

@alla Tack för era svar! Mitt hår är glansigt som tusan så tror inte att det kommer fösta särskilt väl, kan knappt få det att sitta kvar i en tofs liksom.

Vill du bara prova hur det ser ut så kan kanske färgerna som tvättas ur på en gång vara något. Eftersom jag ännu minns de hemska hårmascarorna i millenieskiftet så var jag skeptisk, men en kompis hade gjort lila slingor i sitt mellanbruna hår. Riktigt snyggt var det, och syntes jättebra.
Nu minns jag inte märket, men det var i sprayform.
Blir ju kanske lite strävare känsla än med riktig färg, men det är ju ett alternativ:)

Min kompis har också väldigt glansigt, välskött hår som hon i stort sett aldrig färgat eller använt produkter/värmestyling på och på henne tog färgen jag använde inte alls. Risken är nog att du kanske har för välskött/orört hår. Detta är ju iofs en bra grej i övrigt ;) Mitt hår är är ganska torrt/sprött.

Min kompis har också väldigt glansigt, välskött hår som hon i stort sett aldrig färgat eller använt produkter/värmestyling på och på henne tog färgen jag använde inte alls. Risken är nog att du kanske har för välskött/orört hår. Detta är ju iofs en bra grej i övrigt ;) Mitt hår är är ganska torrt/sprött.
Aha, ja då lär det vara samma för mig, mitt är inte torrt eller sprött alls. Attans :( (eller ja, bra också men du fattar :p)

tmp-cam-772873445.webp

Jag har mörkbrunt hår men färgar luggen. Använder en riktigt bra (för resultatet alltså, inte för håret! :p) blekning från Schwarzkopf tror jag, kan kolla vad den heter nästa gång jag är i den butiken. Borde finnas i Sverige också. När jag bodde i Sverige använde jag dock Jane Hellens blondering som iaf då fanns på Willys. Tidigare använde jag Directions toningar men sedan jag upptäckte Arctic Fox vill jag aldrig använda något annat! Nackdelen är att AF måste beställas från USA, finns inga återförsäljare på den här sidan Atlanten. Jag är inte så kinkig med hårkvalitet, som synes. Men jag har inställningen att blir det ohållbart dåligt eller fult så kan jag raka av rubbet, det har jag redan provat.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har svart hår med inslag av naturliga gråa slingor. Testa de att tona håret i knallrosa så det gråa färgades rosa och det blev OK...
2
Svar
23
· Visningar
1 389
Senast: Wingates
·
Kropp & Själ Jag har mörkbrunt hår som numera färgas för att inte bli grått. Men det blir lätt lite platt och trist i färgen, särskilt på vintern. På...
Svar
2
· Visningar
632
Senast: Tilly_85
·
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 087
Senast: Sassy
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 506
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Boxvila efter ledinjektion