Blåsor i munnen av banan?

strawberrysylt

Trådstartare
I torsdags när jag åt bl a banan till lunch samt efteråt då jag åt bl a banan till mellis kände jag att jag fick blåsor i munnen, på insidan av överläppen. Hade då ätit banan även till frukost utan att känna av det. Sa det till pappa som sa att han också kunde få så ibland av banan och har även googlat på det och fått en del träffar.

Någon här som fått så och vet vad det beror på?
Blir ju rädd att det kan vara något annat då jag aldrig fått sån reaktion innan :S

Jobbar m frukt och ett par kollegor har fått utslag på händerna efter upplock av bananer, men bara av oekologiska bananer...
Bara en tanke?

Något besprutningsmedel som du är överkänslig mot? Eller något annat ämne som det finns mer av i vissa bananer? De kanske varit olika mogna, till exempel?
Jag köper bara ekologiska bananer, äter dem när de är nästan övermogna (godast så) och känner inte alls igen det du beskriver.

I torsdags när jag åt bl a banan till lunch samt efteråt då jag åt bl a banan till mellis kände jag att jag fick blåsor i munnen, på insidan av överläppen. Hade då ätit banan även till frukost utan att känna av det. Sa det till pappa som sa att han också kunde få så ibland av banan och har även googlat på det och fått en del träffar.

Någon här som fått så och vet vad det beror på?
Blir ju rädd att det kan vara något annat då jag aldrig fått sån reaktion innan :S
Jag kan få det. Eller iaf bli öm i munnen om bananen inte är riktigt mogen. Är nog känslig mot ngt ämne i banan som försvinner med dess mognad för mogen banan går bra.

Jag far sar och blasor i munnen om bananen inte ar sa dar lagom overmogen. :cautious: Naturligtvis gillar jag inte mjuka bananer utan gillar dem fasta och nastan lite for lite mogna.:meh:

Fast jag kanske far det av overmogna bananer ocksa ... men da jag inte gillar dem ater jag ju aldrig mer an nagon tugga.:confused:

Något besprutningsmedel som du är överkänslig mot? Eller något annat ämne som det finns mer av i vissa bananer? De kanske varit olika mogna, till exempel?
Jag köper bara ekologiska bananer, äter dem när de är nästan övermogna (godast så) och känner inte alls igen det du beskriver.
På mitt jobb kom alla med svarta bananer till mig för jag var den enda som ville ha det, 50 pers jobbade där:)

Tack ska ni ha för svaren alla.

Jag har kommit på att just dessa bananer var gula, ekologiska bananer då min mamma handlat åt mig. Själv handlar jag så bruna bananer som möjligt och då blir det allra oftast icke-ekologiska, eftersom jag oftast vill ha banan NU när jag handlar och de ekologiska är alltid gröngula.

Så det skulle ju kunna ha med det att göra..!? Jag hoppas det...

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Solen lyste säkert på dig Soljävel Och jag skakar sönder Allt jag rör vid Du rör och går Rörochgårutanattfällaentår När du...
Svar
2
· Visningar
1 842
Senast: Tofs
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
26 035
Senast: alazzi
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Nu under våren har jag gått på ett flertal anställningsintervjuer och även gjort personlighetstester i samband med...
Svar
4
· Visningar
1 959
Senast: cewe
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Min mor är alkoholist. Ev. far också men han förlorar inte sitt förstånd i samma grad som mor. Jag bor fortfarande hemma och har planer...
2
Svar
27
· Visningar
3 126
Senast: gråvarg
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar