Blåsa/tumör mellan tårna

escodobe

Trådstartare
Pojvännen utbrast just "men vad tusan är det här?"
Det har dykt upp en stor svart KLUMP mellan tårna på hunden!!! Som en enorm jättefästing. Det växer ett par hårstrån på den, och den verkar inte så öm även om han inte tycker om att jag petar på den.
Jag klippte klorna häromdan och märkte den inte, å andra sidan tittade jag aldrig mellan tårna. Han ser inte röd eller irreterad ut heller.

Ringer givetvis vet imorrn. Men några ideer om vad det kan vara?

Sv: Blåsa/tumör mellan tårna

Våran Tibetanska Spaniel har en sådan som det låter som. Sitter på ena framtassen, är svart med några hårstrån på. Vetrinären har tittat på den och säger att det är en vårta och om han inte haltar eller så utav den så är det bara att låta bli den.

Furunkulos? Furunkulos kallades förr i världen ofta ”boxersjuka”, eftersom det var mycket vanligt hos boxer. Nuförtiden förekommer furunkulos ofta hos flera andra raser. Det krävs i regel behandling med antibiotika.

Senast ändrad:

Nä, furunkelos är det inte, det är jag 99% säker på.
Jag är mer inne på pappilom/vårt teorin.

Tumören operades bort igår, och skickades på analys.
Hunden har stort tassbandage men är otroligt snäll och har inte försökt få av det en enda gång (jag trodde den skulle sitta sådär 30 sekunder!) Ute är det dock besvärligt, för odjuret har inte alls begripit att man ska vara försiktig och rädd om tassen... Han försöker springa, hoppa och gräva med tassen - precis som vanligt.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka