Sv: Blandraskombinationer
För övrigt har vi haft renrasiga dansk/svenska gårdshundar. Den tiken vi hade nu senast valde min mamma att korsa först med Jackrussel. Blev en ensam valp i den kullen. Han var hemskt!
FY FAN rent ut sagt, ilsken mot allt, bita, skälla och leva rövare. Skulle ALDRIG skaffa en sådan blandning. Överhuvudtaget så håller jag mig lååångt bort från jack russel korsningar. Renrasig är trevliga tuffa småhundar, men aldrig mött en trevlig blandning.
Mot förmodan hittade vi ett super hem till honom, guuud ägarna är fantastiska
dem har kämpat och tränat med honom som galningar och han lyckades faktiskt bli en hyffsat trevlig hund. Dem älskar honom iaf och är mycket nöjd. Så slutet gott!
Efter det "tjuvparades" hon med en dvärg pudel (dansk/svensk gårdshund och dvärg pudel valpar alltså) Meningen var renrasiga dansk svenskar.
I vilket fall fick hon två trevliga pojkar. Den bruna var lite gnällig och "mammig" Den svarta var bara fantastisk. Liten och tuff, starkt psyke men smart och ville absolut lyssna på en hela tiden. Lättlärda båda två redan som små pluttar. Tyvärr har vi inte lycktas spåra dem nya ägarna till den svarta
Men den bruna fick ett mycket gott hem och han har blivit en super trevlig hund!
Dålig bild, inte speciellt gamla på bilden heller. Men har tyvärr ingen bättre
Nu har jag en West highland white terrier/chiwawa (hur stavas det
?)/drever/stövare/ whippet korsning.
Trevlig hund, dock tok HYPER, så mycket energi i en styck hund!Hon är väldigt självständig, envis, har sina egna tankar om saker och ting. Men genom snäll. Går att göra allt med! Älskar att följa med i bilen eller på bussen/tåget. Lättlärd om man är tydlig. Tyvärr är hon osäker bland andra hundar pga hon blivit anfallen av en labrador. Men det har ju inget med korsningen att göra.
Pälsen är lättskött. Klipper henne 3 gånger om året (annars blir den för lång, ser inte vettigt ut) Men behöver inte borstas, fäller knappt, super mjuk och gosig päls!
Westin tycker jag syns iaf