Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Risk för trådkap här men oj, så hade jag ingen aning om att det funkade.
Så om man parar en golden retriever och en labrador, båda renrasiga, så är ju allmänna uppfattningen att valpen blir 50/50 golden labbe. Men du menar alltså att en valp kan vara 95 procent labbe och en annan blir 67 procent golden?
Ren labbe + ren golden ger 50% labbe och 50% golden.
<snip>
Fast då får man skilja på genotyp och fenotyp. Jag utgår från att det talar om genotyp, alltså vilka gener man ärver, när man talar om 50/50. Vilka egenskaper som däremot blir de framträdande är en helt annan sak.Da skulle en mannisko baby alltid ha precis halften av egenskaperna fran mamman och den andra halften fran pappan ... Har du nagonsin sett det i en familj med manga barn? Det ar min erfarenhet att ett barn kanske ser ut mer som mamman, medan ett annat ser ut mer som pappan ... det gar inte att forutsaga vilka egenskaper barnen far fran en specific foralder.
Menar du lancashire heeler?
I många annonser med blandraser kan inte ens uppfödarna stava hundarnas raser rätt..hur svårt kan det vara liksom?