Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Hörde även talas om en som skulle köpa en sällskapshund (förstahund dessutom) Mamma: Schäfer/bordercollie, Pappa: amstaff.
Ingen nybörjarhund direkt..
Sedan var det någon stolle som blandade dalmatiner och landseer för ett par år sedan... de verkar ha blivit populära vandringspokaler på blocket, de ligger upp med jämna mellanrum.
Kibani, hur var hunden i övrigt annars?
QUOTE]
Den var väldigt mattebunden, såpass att den helst inte ville gå iväg mer än nån meter för att ta sig över hindret, och brydde sig inte mkt i några andra, minns jag rätt så kunde den ändå vara med och leka med de andra de gånger vi släppte dem lösa efter kursen
Har hittat Rondelllhundar med stort R.
"Raserna på tiken : Golden, Bordercollie, Hovawart, Bernersennen, Zetter, Bouvier, Labb,
Svart Älghund, Buhund, Dobberman.
Raserna på hanen : Riesenschsnauzer, Collie, Schäfer, Rottweiler. "
Hittar de på? Varken Svart älghund, Buhund eller Bouvier känns som raser man hittar i var och varannan trädgård.
*Länk borttagen av moderatorn*Detta måste ju nästan vara något sjukt experiment om hur många raser man kan knöla ner i samma hund
KL
Den värsta blandningen jag har sett var whippet/BC/pitbull! Med tanke på hur vanligt det är med äkta pitbulls i Sverige kan det lika gärna vara 3 raser till i den sk pitbullen
Mamman var ju jättefin med sin vackra färg och de stora stående öronen!![]()
![]()
Det var ju inte hon som var till salu?
(Förlåt om jag låter okunnig men finns det inte en stor hundras vars färg är typiskt den färgen som modern har?)
För nått år sedan såg jag en annons på blocket om en hund som var blandning mellan border collie och tysk jaktterrier. Jag ber till högre makter att det var ett skämt...
Sjukaste jag stött på är blandning mellan tax och collie. Den såg ut som en collie men i tax storlek och med en tax längd på kroppen. Riktigt sjuk blandning.
Herdehund/Fralla-korsningen var ju underbar![]()