Blandras med Rottweiler i

sommarvind

Trådstartare
jag har två st blandraser som består till stor del av rottweiler.
Jag är nyfiken på om de är några mer som har en blandras med just rottis i och isåfall med vad? Hade vart kul med lite bilder på hur dom ser ut och hur dom är i sättet och va dom har för för och nackdelar.

Jag vet att detta är ett forum med många som e anti blandraser därför tycker ja att ni som just är det kan skutta vidare utan att förstöra denna tråd med diverse påhopp och andra tråkigheter.

Sv: Blandras med Rottweiler i

När jag gick på gymnasiet hade min hund en hundgårdsgranne som var rottis/schäfer. Det var inte en trevlig hund. Men den var vacker att titta på.

Försten tror jag inte det finns några som är anti blandraser här. Det är aveln folk inte gillar. Med all rätt.

Den var stor som en rottis och lik den i kroppen och färgen. Ansiktet var likt en schäfer, men kraftigare.

Förstår varför ägarna kärade ner sig i den. Men temperamentet var inte att leka med :crazy: Tur att min hund inte brydde sig om när den morrade och skällde genom gallret.

Jag har en blanding mellan rottis och schäfer.

Finns nästan bara bra saker att säga om han! förutom att han kan vara lite dålig på att lyssna.

DSCN0618.jpg

Vad är det mer en rottis i dina hundar? morsan har en rottis dobbermann korsning som är det goaste och snällaste man kan tänka sig.

9506694.jpg

Själv har jag en renrasig rottweiler och är generellt emot korsnings avel på rottisar, av den enkla anledning att det kan gå så himla fel med dessa korsningar. Men i bland blir det bra.

det består mestadelst utav rottis , de är lite boxer och bc i också.

Jag har mor och son. Och skulle gärna vilja lägga ut bild men hur gör man? infoga bild? Vad skriver man i adressfältet?

Jag har en blandras med rottis, där mamman är rottis, pappan okänd. Någon som kan gissa vad pappan kan vara. Han är ca 70 cm hög och väger närmare 60 kg.

th_P1010422.jpg

th_P1010362.jpg

th_P1010240.jpg

Han är jättego och snäll med familjen (har tre små barn 6år, 4 år och 7 mån) :love: men väldigt vaktig mot främlingar.

Tills i våras hade jag en hane med rottis i, mamman rottis och pappan shabrador.
Världens goaste kille, lättlärd, älskade alla och väldigt sällskaplig.
Tyvärr hade han energi som räckte till ett helt regemente. Vi visste ju att han skulle ställa stora krav på oss och det var meningen eftersom vi skulle ha han till lydnad bla. men för att han skulle få utlopp för all sin energi krävde han att vara ute hela dagarna.
Vi bor på landet och hade högt staket men så fort han var utan tillsyn så for han över staketet och det innebar att han inte kunde vara ute så mycket som han behövde.
Det är ju ingen hund man sätter i lina heller.

I vilket fall som helst så kunde uppfödaren, min vän, ta tillbaka honom då hon bor mer avlägset på landet än vad vi gör och där han kunde springa helt fritt dagarna i ända. Där har han också sin pappa och syster som han kan leka med.

Texas heter han och vi saknar honom jättemycket.

IM000228.jpg
[/IMG]
IM000225.jpg
[/IMG]

vi har en rottis/golden tik...helt underbar :love:
och sen en ren rottis.
Har bilder men vet inte hur man lägger ut dom här...ligger några under bildgalleri..

ja vet inte hur bild galleriet fungerar , men jag hade mina under photobucket sen kopiera ja dierct link som de står under bilder och klickar ja på infoga här och i de tomma adressfältet som kommer upp där kopierar ja in texten.

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag står i ett stall där fodringar under vardagar (3 ggr om dagen) samt utsläpp tidigare har ingått i hyran men nu pga. ändrade...
Svar
9
· Visningar
1 409
Senast: 95johsv
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Specialsök (Röd kong)
  • Valp 2025